• Посилання скопійовано

Що робити, якщо податківці відмовили у скарзі на розблокування ПН?

Підприємство подавало скаргу на розблокування ПН, до скарги додавалися копії первинних документів. Податкова прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН. Що робити далі?

Зупинення реєстрації ПН

Якщо реєстрація ПН зупинена, платник податку має право подати комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН пояснення та копії документів за відповідним переліком. Перелік документів, процедура їх подання встановлені Порядком №5201.

Подати такі документи платник податку має право до зазначеної комісії протягом 365 календарних днів, наступних за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у ПН/РК (п. 6 Порядку №520).

Протягом 5 робочих днів, наступних за днем отримання пояснень та копій документів, комісія має ухвалити рішення про реєстрацію ПН/РК чи про відмову в реєстрації.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку (п. 12 Порядку №520).

Адміністративне оскарження рішення комісії регіонального рівня

Здійснюється відповідно до Порядку №11652.

1 Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 №520.

2 Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.

Але згідно з п. 4 цього Порядку не підлягають оскарженню відповідно до норм цього Порядку рішення комісії регіонального рівня, оскаржені платником податку в судовому порядку.

Тобто, якщо платник оскаржує чи оскаржував рішення комісії регіонального рівня у судовому порядку, він уже не може скористатися правом адміністративного оскарження.

Скаргу платник подає до комісії центрального рівня протягом 10 робочих днів, наступних за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку №1165).

Код електронного документа скарги — J/F1313204.

Разом зі скаргою платник має право подати пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в ПН/РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядку розгляду скарги №1165).

Комісія центрального рівня ухвалює рішення протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги та надсилає його до електронного кабінету платника (п. 12, п. 14 Порядку №1165).

Якщо рішення щодо скарги не надсилається платникові податку протягом зазначеного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку №1165).

Якщо комісія центрального рівня залишає скаргу без задоволення, таке рішення більше не підлягає адміністративному оскарженню, а може бути оскаржене тільки в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 ПКУ (п. 17 Порядку №1165).

Судове оскарження

Читаємо запитання у ЗІР (101.18): «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?».

ДПС відповідає, що згідно зі ст. 122 КАСУ, якщо платник не скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржується у судовому порядку в шестимісячний строк з дня отримання платником такого рішення від контролюючого органу.

Якщо платник скористався своїм правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржується у судовому порядку в такі строки:

а) тримісячний строк — за умови якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято і вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення платникові рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;

б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. І такий строк обчислюється з дня звернення платника до контролюючого органу з відповідною скаргою на його рішення.

Автор: Олександр Золотухін

До змісту номеру