• Посилання скопійовано

Що нового

ПФУ буде автоматично моніторити електронний реєстр лікарняних

!  Працедавцям

Пенсійний фонд затвердив Порядок проведення моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності.

Сформовані програмними засобами результати автоматизованого моніторингу аналізуються фахівцями структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію функцій з перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності, територіальних органів Пенсійного фонду. За результатами аналізу складається звіт, який має включати висновок щодо необхідності проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування.

Рішення щодо проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності приймається територіальним органом ПФУ відповідно до Порядку проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, затвердженого постановою КМУ від 03.03.2023 №185.

Тим часом до Порядку вже внесено деякі зміни постановою ПФУ від 09.11.2023 №48-1.

Постанова ПФУ від 19.10.2023 №45-1
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 22.11.2023 офіційно не опублікована


Порядок визнання іноземних сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів

!  Надавачам електронних довірчих послуг

Кабмін затвердив Порядок визнання іноземних сертифікатів відкритих ключів, електронних підписів, а також використання інформаційно-комунікаційної системи центрального засвідчувального органу для забезпечення визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовуються під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав.

Дія цього Порядку не поширюється на надання електронних довірчих послуг відповідно до положень абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Набуття статусу кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг юрособами та ФОПами, які є нерезидентами, здійснюється за їх заявою та на підставі документів, поданих у паперовій або електронній формі в порядку та строки, визначені ст. 30 Закону.

Кваліфіковані сертифікати відкритих ключів і кваліфіковані електронні підписи ЄС визнаються в Україні відповідно до п. 6-1 розд. VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

Взаємне визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів, що використовуються для надання юридично значущих електронних послуг, забезпечується Мінцифри як центральним засвідчувальним органом шляхом забезпечення укладення відповідних міжнародних договорів України.

Постанова Кабінету Міністрів України від 14.11.2023 №1198
набирає чинності 31.12.2023


Зміни в порядку надання грантів для переробних підприємств

!  Переробним підприємствам

Кабмін вніс зміни до Порядку надання грантів на створення або розвиток переробних підприємств, затвердженого постановою КМУ від 24.06.2022 №739.

Так, уточнено, що для отримання гранту отримувач укладає договір гранту у вигляді договору про приєднання за формами, встановленими Мінекономіки та Державним центром зайнятості відповідно.

У договорі гранту обов’язково зазначаються цілі використання гранту з переліку, визначеного п. 5 цього Порядку, умови, невиконання або неналежне виконання яких може призвести до повернення отримувачем отриманих коштів.

Обов’язковими умовами договору гранту є:

сплата протягом 3 років з дня отримання гранту податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до зведеного бюджету України у розмірі отриманого гранту;

створення робочих місць та працевлаштування на них осіб згідно з додатком не менш як на 36 місяців відповідно до умов цього Порядку.

Працевлаштування на робочі місця за програмою повинно бути здійснено не менш як 30% не пізніше ніж через 6 місяців з дати отримання гранту та решта не пізніше ніж через 12 місяців з дати отримання гранту. Зарплата працівників встановлюється у розмірі не менше МЗП на 1 січня року отримання гранту, за умови працевлаштування тривалістю на повний робочий день. Виконання зазначеної вимоги підтверджується приростом середньої кількості працівників суб’єкта господарювання в еквіваленті повної зайнятості та копією поданого до органів ДПС податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

У разі порушення отримувачем зобов’язання щодо створення робочих місць відповідно до умов договору гранту та цього Порядку сума гранту в повному обсязі повертається протягом місяця на рахунок, з якого здійснювався перерахунок гранту.

У разі невиконання обов’язкової умови договору гранту щодо сплати протягом 3 років з дня отримання гранту податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до зведеного бюджету України у розмірі отриманого гранту отримувач зобов’язаний повернути різницю між сумою отриманого гранту та фактично сплаченими податками, зборами, ЄСВ не пізніше останнього робочого дня місяця, у якому спливає трирічний строк реалізації проєкту.

Крім цього, внесено зміни до Порядку використання коштів з рахунку «Фонд відновлення та трансформації економіки», затвердженого постановою КМУ від 27.01.2023 №72.

Деякі зміни до Порядку надання грантів на створення або розвиток переробних підприємств набирають чинності з 15.12.2023.

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.11.2023 №1190
чинна з 15.11.2023


Безрецептурні ліки знов можна рекламувати

!  Фармацевтам і рекламістам

Міністерство охорони здоров’я до 01.03.2024 зупинило дію Наказу МОЗ від 18.07.2023 №1295 «Про затвердження Переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування, які відпускаються без рецепта» (див. «ДК» №34/2023), який був набрав чинності 21.09.2023.

Установлено, що рекламування лікарських засобів, які відпускаються без рецепта, до 01.03.2024 здійснюється відповідно до інформації, що міститься у Державному реєстрі лікарських засобів.

Оскільки Наказ №1295 не скасовано, а лише зупинено його дію, скасований ним наказ МОЗ від 06.11.2012 №876 не відновив чинність.

Наказ Міністерства охорони здоров’я від 02.11.2023 №1894
чинний з 21.11.2023


У 2024 році планують перевірити понад 35 тисяч СГ

!  СГ

З метою забезпечення виконання положень ст. 5 Закону про держнагляд та на виконання Вимог до оформлення річних та комплексного планів здійснення заходів державного нагляду (контролю), унесення змін до них та звіту щодо їх виконання Державна регуляторна служба України затвердила План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2024 рік.

Загалом до Плану включено 35 870 суб’єктів господарювання.

Наказ ДРС від 14.11.2023 №183
чинний з 14.11.2023


Гути скла верифікуватимуть на викиди СО2

!  Склоробам

Кабмін вніс зміни до низки власних постанов з питань моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів.

Зокрема, Перелік видів діяльності, викиди парникових газів у результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затверджений постановою КМУ від 23.09.2020 №880, доповнено позицією «Діяльність з виробництва скла, включаючи скловолокно, з потужністю плавлення понад 20 тонн на добу». Верифікації підлягатимуть викиди СО2 виробництва.

Також внесено зміни до Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2020 №959, та Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2020 №960.

Постанова Кабінету Міністрів України від 14.11.2023 №1203
чинна з 17.11.2023


Вимоги до декларації про відповідність матеріалів для контакту з харчами

!  Харчовикам

Міністерство аграрної політики та продовольства України затвердило Вимоги до письмової декларації про відповідність матеріалів і предметів, призначених для контакту з харчовими продуктами, та переліку документів, які підтверджують відомості, зазначені в декларації.

Ці Вимоги є обов’язковими для операторів ринку матеріалів і предметів, призначених для контакту з харчовими продуктами, та поширюються на такі групи матеріалів і предметів (включаючи поєднання таких матеріалів і предметів та/або перероблені матеріали і предмети, що використовуються для виробництва таких матеріалів і предметів):

  • активні матеріали і предмети;
  • інтелектуальні матеріали і предмети;
  • клеї;
  • кераміка;
  • корок;
  • гума;
  • скло;
  • іонообмінні смоли;
  • метали і сплави;
  • папір і картон;
  • пластик;
  • друкарські фарби;
  • регенерована целюлоза;
  • силікон;
  • текстиль;
  • лаки і покриття;
  • віск;
  • деревина.

Матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами, які вироблені до введення в дію цього наказу, можуть перебувати в обігу до закінчення строку (терміну) придатності.

Наказ Мінагрополітики від 02.10.2023 №1743
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 22.11.2023 офіційно не опублікований, вводиться в дію з 19.11.2025


Зміни в Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на ліки

!  Фармацевтам

Міністерство охорони здоров’я затвердило зміни до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затвердженого наказом МОЗ від 26.08.2005 №426.

Зокрема, Порядок доповнено положеннями, відповідно до яких:

у будь-якому випадку заява на гібридний лікарський засіб не подається для лікарських засобів, для яких можна продемонструвати біоеквівалентність за допомогою досліджень біодоступності, але заявник не представив результати таких досліджень, що демонструють біоеквівалентність;

лікарський засіб не рекомендується до державної реєстрації, якщо за результатами експертизи реєстраційних матеріалів виявлено, що один, декілька або всі етапи виробництва, в тому числі розробка та/або клінічні випробування (за умови, якщо вони розпочаті з моменту повномасштабного вторгнення Росії в Україну) лікарського засобу, здійснюються підприємствами, виробничі потужності яких розташовані на території держави-агресора (Російської Федерації) або Республіки Білорусь;

у разі відсутності оплати за експертизу щодо перереєстрації активних фармацевтичних інгредієнтів протягом 3 місяців з дати надходження до Центру листа-направлення МОЗ, лікарський засіб знімається з розгляду, про що Центр повідомляє заявника письмово протягом 3 робочих днів.

Тим часом до цього наказу внесено деякі зміни наказом МОЗ від 08.11.2023 №1924.

Положення, відповідно до якого матеріали реєстраційного досьє можуть подаватись у формі eCTD за умови відповідності валідаційним критеріям, визначеним Міжнародною конференцією з гармонізації технічних вимог до реєстрації лікарських засобів для людини, і в такому разі паперові примірники цих документів не подаються, набирає чинності з 01.05.2024.

Наказ МОЗ від 13.10.2023 №1789
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 22.11.2023 офіційно не опублікований


Врегулювано деякі питання віднесення речовин або предметів до побічних продуктів

!  СГ

Кабмін затвердив Порядок віднесення речовин або предметів до побічних продуктів, який визначає процедуру віднесення речовин або предметів, що утворюються під час виробничого процесу, до побічних продуктів з метою ефективного використання їх як сировини в іншому виробництві чи як готової продукції, та забезпечення запобігання і мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я людей.

Дія Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, у яких під час виробничого процесу утворюються речовини або предмети, які можуть бути використані як сировина в іншому виробництві чи як готова продукція.

Утворювач побічних продуктів щокварталу подає звіт про віднесення виробничих залишків до побічних продуктів за формою, наведеною у додатку Порядку, до інформаційної системи управління відходами. Якщо під час виробництва продукції утворюються виробничі залишки на кількох об’єктах, звіт подають щодо кожного об’єкта.

Звіт подається до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Також затверджено критерії віднесення речовин або предметів до побічних продуктів.

Постанова КМУ від 17.11.2023 №1214 чинна з 22.11.2023,
вводиться в дію через 6 місяців з дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану в Україні


Є процедура прийняття рішень щодо заборони роспропаганди

!  Усім

Кабмін вніс зміни до Постанови КМУ від 27.05.2015 №354 «Про порядок прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об’єднання громадян вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Змінами змінено назву постанови на «Про порядок прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об’єднання громадян вимогам законів України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії». Відповідно, в ній тепер визначено процедуру прийняття Мін’юстом рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юрособи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об’єднання громадян вимогам Закону «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.11.2023 №1209
чинна з 22.11.2023


Імпорт енергообладнання знову спрощено

!  Імпортерам

Кабмін вніс зміни до шести технічних регламентів, які застосовуються під час ввезення та продажу енергетичного обладнання, а саме Технічного регламенту безпеки машин, Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні та Технічного регламенту шумового випромінювання у навколишнє середовище від обладнання, що використовується ззовні приміщень. Змінами передбачено, зокрема, що до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом 90 календарних днів після його припинення або скасування дозволяється надання на ринку та/або введення в експлуатацію продукції, включеної до переліку продукції для цілей застосування деяких технічних регламентів, на яку поширюється дія вищезазначених технічних регламентів, без наявності декларації про відповідність та без маркування знаком відповідності технічним регламентам.

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.11.2023 №1213
чинна з 21.11.2023

Автор: Анастасія Поритко

До змісту номеру