• Посилання скопійовано

Чи потрібен РРО при отриманні та поверненні фіндопомоги через касу?

Підприємство (платник податку на прибуток, неплатник ПДВ) отримує та виплачує фінансову допомогу через касу підприємства. РРО підприємство не має. Чи є ця операція розрахунковою? Чи мусить підприємство використовувати РРО?

Ні, використовувати РРО не потрібно. І ось чому.

Відповідно до ст. 3 Закону про РРО1, РРО застосовують при здійсненні суб’єктами господарювання розрахункових операцій у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) під час продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу.

1  Закон України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО, розрахункова операція — це:

— приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг);

— видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу);

— у разі застосування банківської платіжної картки — оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів до банку покупця.

Тобто РРО має застосовуватися там, де отримують кошти за продані товари, послуги. Або отримуються кошти, щоб переказати їх іншому суб’єкту господарювання.

У разі отримання та повернення фіндопомоги операції продажу товарів, послуг немає. Також кошти фіндопомоги отримуються не для того, аби їх переказати іншому суб’єкту господарювання.

Отже, при отриманні і поверненні фіндопомоги розрахункової операції у розумінні Закону про РРО немає. Тож і РРО не застосовується.

Олександр ЗОЛОТУХІН, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру