• Посилання скопійовано

Чи відносять до витрат дооцінку зносу основних засобів?

Підприємство дооцінює будівлю. Дооцінка первісної вартості становить 10000 грн, дооцінка зносу — 2000 грн. Податкові різниці з податку на прибуток не застосовуються. Чи потрібно списувати суму дооцінки зносу (2000 грн) на витрати? Як надалі нараховувати амортизацію дооціненого об'єкта ОЗ?

Дооцінку первісної вартості об'єкта ОЗ у бухобліку відображають за дебетом рахунку 10 «Основні засоби» і кредитом субрахунку 411 «Дооцінка (уцінка) основних засобів». Дооцінку зносу фіксують записом за дебетом субрахунку 411 та кредитом субрахунку 131 «Знос основних засобів», при цьому списувати дооцінений знос до складу витрат не треба, він обліковується тільки записом Д-т 411 К-т 131.

Нарахування амортизації переоціненої будівлі після дооцінки показують у звичайному порядку — за дебетом рахунків обліку витрат (23, 91 — 94) та за кредитом субрахунку 131.

Приклад Первісна вартість будівлі становить 550000 грн, сума накопиченого зносу — 110000 грн. Строк корисного використання будівлі — 110 місяців, щомісячна сума зносу до переоцінки — 5000 грн. Після 22 місяців використання первісна вартість будівлі дооцінюється на 10000 грн, а сума зносу — на 2000 грн.

Подальша амортизація будівлі розраховується так:

— залишок строку корисного використання: 110 - 22 = 88 місяців;

— дооцінена вартість будівлі, що амортизується: 550000 - 110000 + 10000 - 2000 = 448000 грн;

— нова щомісячна сума амортизації: 448000 грн : 88 міс. = 5090,90 грн.

Отже, після дооцінки сума амортизації буде збільшена, щомісячно буде нараховуватися 5090,90 грн та відноситися на витрати проведенням Д-т 23, 91 — 94 К-т 131.

Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру