• Посилання скопійовано

Скільки ПН складати при передоплаті у разі одноразової поставки

Продавець 1 грудня 2017 р. отримав аванс за товар на суму 500000,00 грн. На цю суму була складена податкова накладна. Того самого дня відбулося постачання товару на суму 700000,00 грн і була складена ще одна податкова від 1 грудня 2017 р. на 200000,00 грн. Покупець вважає це порушенням. Чи потрібно було продавцю виписати одну податкову накладну на 700000,00 грн?

Так, покупець керується роз'ясненнями податківців у ЗIР (категорія 101.16). Податкова накладна складається окремо на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ПКУ). Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше (п. 187.1 ПКУ):

— дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

— дата відвантаження товарів.

Якщо обидві події відбулися в одну дату, то потрібно скласти одну податкову накладну на суму тієї операції, яка більша.

Тому, на думку податківців, «складання двох або більше податкових накладних у разі отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою або у разі одноразової поставки товарів/послуг не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції. У разі складання таких податкових накладних постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, бо такі податкові накладні не відповідають первинним документам».

Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру