Виплачуємо дивіденди: тонкощі обліку
2016 рік закрито, податкову та фінансову звітність здано. Постає питання виплати дивідендів за результатами діяльності попереднього року.
Штрафи при реєстрації ПН та РК
Податківці в листі від 03.03.2017 р. №709/4/99-99-15-03-02-15 (див. «ДК» №14/2017) стверджують, що несвоєчасна реєстрація чи нереєстрація ПН та РК, які не видаються контрагентам, має наслідком штраф за п. 120-1.1 ПКУ. Допоки Мінфін обмірковує свою позицію з цього питання, пропонуємо вам наші контраргументи.
Каса на підприємстві — чи є альтернатива?
На підприємстві в юрособи каси немає, проте в окремих випадках вона мусить брати у клієнтів готівку. Загалом користуємося дорученнями, але деякі банки пропонують послугу «міні-відділення». Основна умова — працівника юрособи треба прийняти на роботу за сумісництвом до банку. Чим ризикує підприємство у такій ситуації? Чи є вимоги до таких відділень на підприємстві? На що звернути особливу увагу в документах?
Знецінення основних засобів
Основною метою ведення бухобліку є забезпечення користувачів повною, правдивою та неупередженою інформацією для прийняття рішень. Однак інколи достовірність даних фінзвітності викликає сумніви. Насамперед це стосується вартості необоротних активів. Вирішити цю проблему може їх переоцінка. Розгляньмо у цьому матеріалі один із видів переоцінки — уцінку.
Перелік складних побутових товарів
Постановою від 16.03.2017 р. №231 Кабмін затвердив Перелік груп технічно складних побутових товарів (див. «ДК» №16/2017). Усі товари, перелічені у цьому списку, тепер продаватимуться із застосуванням РРО незалежно від системи оподаткування та ціни реалізації.
Запит для камеральної перевірки
Підприємство виплачувало дохід нерезиденту. При поданні декларації з податку на прибуток зазначило ставку 0% через наявність Конвенції про уникнення подвійного оподаткування. Наразі від органів ДФС надійшов лист, яким, у зв'язку з поданням підприємством звітності та застосуванням ставки 0% щодо доходів нерезидента, вони просять надати копію довідки про статус нерезидента. При цьому в тексті самого листа не наведено жодних посилань на норми ПКУ, які би вказували на право затребувати таку інформацію. Чи можна вважати такий лист запитом та які наслідки, якщо ми не надамо копію такої довідки?
Облік ремонту і поліпшень та фінлізинг
Як в обліку відобразити ремонт і поліпшення, якщо майно оформлено у фінлізинг? Чи можна зарахувати такі витрати в рахунок лізингових платежів лізингодавцю (чи є обмеження або нюанси)?
Коли орендодавець — неплатник рентної плати
ТОВ є платником єдиного податку. Основний вид діяльності — надання в оренду нежитлових приміщень. Нещодавно на електронну адресу, з якої ми надсилаємо звітність, надійшов лист, де орган ДФС вказує на наявність у ТОВ договору на постачання води, який передбачає подання декларацій та сплату рентної плати за спецводокористування. Просять надати пояснення нашої бездіяльності (див. зразок). Чи маємо ми сплачувати рентну плату? Чи треба надавати відповідь?