• Посилання скопійовано

Як заповнити заяву за формою №3-ПДВ для анулювання реєстрації платника ПДВ?

Незважаючи на те що теоретично будь-яку заяву складають для фіксації бажання особи, яка її подає, на практиці цю заяву складають не тільки у разі добровільної відмови від статусу платника ПДВ.

Весь перелік випадків, у яких подається заява, зазначено в ній самій (у додатку до неї).

Заповнення заяви

Рядок 1. Найменування контролюючого органу, до якого подається заява — тут зазначають найменування органу ДПС, в якому платник перебуває на обліку. 

Рядок 2. Інформація про платника податку на додану вартість — ФОП наводить власні прізвище, ім’я та по батькові і податковий номер — реєстраційний номер облікової картки платника податків (або серію та номер паспорта громадянина України, якщо він відмовився від індивідуального податкового номеру і про це в паспорті зроблено відмітку).

Юрособи зазначають власне найменування та податковий номер (що відповідає ЄДРПОУ).

І ФОП, і ЮО вписують до цього самого рядка й індивідуальний податковий номер платника ПДВ.

Рядок 3. Причини анулювання реєстрації платника податку на додану вартість — відповідна норма ПКУ та її пункт і стаття за ПКУ. Тут вигадувати не потрібно — ці дані беремо з додатка до заяви! 

Але в цьому самому рядку наводимо й дату сплати податкових зобов’язань. А нижче і дату проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду. Як зазначити ці дані і чим вони різняться? 

Перша графа — обов’язкова для заповнення завжди. Другу графу — заповнюють лише у разі повторного подання заяви, якщо виявлено неврегульовані ПЗ.

У заяві платник податку зазначає, зокрема, дату сплати податкових зобов’язань. У цьому разі під датою сплати податкових зобов’язань мається на увазі дата сплати податкових зобов’язань, які задекларовані платником у поданій податковій декларації за останній звітний (податковий) період.

Якщо платник ПДВ, який подав заяву у випадках, визначених підпунктами «а»«б» п. 184.1 ПКУ, не провів розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду, орган ДПС протягом 10 календарних днів після надходження заяви звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву після проведення розрахунків із бюджетом.

Після проведення розрахунків з бюджетом платник податку подає заяву повторно. Ось у цьому разі у графі «Дата проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду» зазначає дату сплати податкових зобов’язань, така дата має відповідати даті розрахунку з бюджетом останнього періоду.

Докладніше про те, як заповнювати графи про сплату ПЗ у заяві за ф. №3-ПДВ при анулюванні реєстрації платника ПДВ, читайте у консультації податківців.

А про те, що зазначати в цих датах, якщо в останній декларації не було визначено суми ПДВ до сплати, читайте в консультації ДПСУ тут

Рядок 4. Дані про розгляд заяви контролюючим органом та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. 

Цей рядок заповнюють податківці! У ньому зазначають результати розгляду заяви: 

  • анулювання реєстрації платника ПДВ;
  • відмова від анулювання реєстрації;
  • пропозиція подати заяву наново.

Увага! Зразок заповнення Заяви №3-ПДВ та інші деталі її подання ви зможете знайти в нашій статті за посиланням.

До змісту номеру