• Посилання скопійовано

Змінено форми реєстраційних документів для платників ЄП: чи мусять діючі ФОПи щось робити?

З 24.12.2024 діятимуть нові форми реєстраційних документів для платників ЄП. Чи потрібно ФОПу на ЄП подавати нові форми?

Мінфін наказом від 11.09.2024 р. №440 виклав у новій редакції заяву про застосування спрощеної системи оподаткування.

Крім того, внесено зміни до:

розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування;

запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку;

— витягу з реєстру платників єдиного податку.

І, отже, у платника єдиного податку постає запитання: чи потрібно йому подавати нові форми ФОП на ЄП, якщо він уже давно зареєстрований як платник ЄП? Зокрема, отримувати новий витяг?

Якщо у платника ЄП не було змін, то подавати нові форми не потрібно. Обґрунтуємо чому.

Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування подають у разі:

— обрання або переходу на спрощену систему оподаткування (із заявою подають також розрахунок);

— зміни ставки та групи;

— внесення змін до реєстру платників єдиного податку;

— відмови від спрощеної системи оподаткування.

Якщо всіх цих подій не було, то й подавати нічого не потрібно.

Щодо отримання нового витягу, то відповідно до пп. 299.9 ПКУ витяг платника ЄП діє до внесення змін до реєстру. Якщо реєстраційні дані платника ЄП не змінилися, то потреби в новому витягу немає. Зміни до самого реєстра, внесені законотворцями, були більш косметичними, і дані, внесені платниками ЄП, вони не змінили. Тому і в цьому разі нового витягу можна не брати. Проте за бажанням ФОП може отримати його, така адміністративна послуга надається безоплатно.

Автор: Пантюхова Анна

До змісту номеру