• Посилання скопійовано

Через збій у роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?

Через збій в роботі інтернет-провайдера 22.11.2023 списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувалися і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не збігаються зі сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?

Якщо покупцю не надавався товар чи послуга в рахунок сплаченої суми, тоді варто повернути ці кошти покупцю як помилково сплачені. Таке повернення слід зареєструвати через ПРРО. Якщо покупець все ж таки отримав оплачений товар чи послугу, то повертати йому кошти підстав немає.

Виправити ситуацію з невиданими чеками 22.11.2023 вже неможливо — має місце порушення вимог Закону про РРО: невидача чека покупцю при отриманні від нього оплати.

За відсутності інтернет-зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером розрахункові операції проводять в режимі офлайн, що може тривати не більше ніж 36 годин та не більше ніж 168 годин протягом календарного місяця, зі створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером (пп. 1 розділу V Порядку визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, затвердженого наказом Мінфіну від 23.06.2020 №317).

Але суб’єкт господарювання може не отримувати діапазон фіскальних номерів у разі, якщо приймає рішення не використовувати ПРРО під час відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС та не проводити розрахункових операцій у цей період.

У наведеному випадку розрахункові операції були проведені без переведення ПРРО в офлайн-режим. Тому, на нашу думку, у разі виявлення цього порушення під час перевірки до СГ буде застосовано штраф за невидачу чека покупцю відповідно до ст. 17 Закону від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»:

— 100 відсотків вартості проданих із порушеннями товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше;

— 150 відсотків вартості проданих із порушеннями товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення.

Виправити цю ситуацію вже неможливо, тому що чек потрібно було сформувати не пізніше отримання оплати від покупця. Якщо СГ не повернув покупцю кошти за товар як помилково сплачені, то він повинен включити їх до доходу в повній сумі, без вирахування комісії банку.

І справді, сума доходу, отримана від покупців із застосуванням платіжних карток, відрізнятиметься від суми розрахункових операцій, зареєстрованих через ПРРО. Для пояснення цієї розбіжності можна скласти пояснювальну записку касира, в якій описати ситуацію.

Автор: Єгорова Юлія

До змісту номеру