Чи можна складати зведений подорожній лист автомобіля за місяць? Яка інформація повинна бути в цьому документі?
Підставою для списання використаних автотранспортом паливно-мастильних матеріалів є первинні документи. Причому для легкових автомобілів до 16.04.2013 р. таким первинним документом був подорожній лист, форма та порядок заповнення якого були затверджені наказом Держкомстату №74. Проте на сьогодні цей наказ уже не діє. Водночас підприємство повинне мати первинні документи на списання ПММ. Такі вимоги щодо наявності первинних документів передбачено Законом про бухоблік.
Зауважимо, що й надалі можна користуватися звичною формою подорожнього листа або ж розробити власну форму, взявши за основу, наприклад, скасовану типову. Головне, щоб такий подорожній лист мав всі обов'язкові реквізити первинного документа, зазначені в п. 2.4 Положення №88, а також всі показники, потрібні для ведення обліку роботи транспорту та використання пального (зокрема, показники спідометра та залишку пального на початок і кінець облікового періоду, за який складається подорожній лист, відомості про пробіг, заправку і витрати пального тощо). Як правило, ці моменти прописують в окремому наказі (розпорядженні) директора, яким затверджують форму.
Якщо ж вирішено користуватися скасованою формою подорожнього листа (для легкових автомобілів), то під час його заповнення можна керуватися нормами Iнструкції №74. При цьому дотримуватися всіх вимог щодо заповнення подорожнього листа, прописаних в Iнструкції №74, не обов'язково. Тобто подорожній лист можна складати на тиждень або місяць, а не лише на день (раніше п. 2.1 Iнструкції №74 вимагав виписувати його щодня).
Таким чином, з якою періодичністю складати подорожні листи, підприємство вирішує самостійно — чи буде це тижневий період, чи 10-денний, чи місячний. Цей вибір також потрібно прописати в наказі, яким затверджено форму подорожнього листа на підприємстві.
Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»