• Посилання скопійовано

Що нового

Законопроєкт №1210 досі не підписано

! Платникам податків

На момент підписання цього номера «ДК» до друку (04.03.2020 р.) у картці проєкту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві (зареєстрований 30.08.2019 р. за №1210) на сайті Верховної Ради України значиться стан проходження «Передано на підпис Президенту». Там само зазначено, що Закон було прийнято Верховною Радою 16.01.2020 р., повернуто з підписом голови ВРУ 10.02.2020 р. і наступного дня надіслано на підпис Президенту.

Нагадаємо, що відповідно до статті 94 Конституції України Президент України протягом п'ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду. У разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.

Передбачений статтею 94 Конституції 15-денний строк на підписання Президентом цього Закону закінчився 26.02.2020 р., однак за цей час закон не було ні повернуто для повторного розгляду, ні офіційно оприлюднено.

Нагадаємо також, що відповідно до статті 102 Конституції Президент України є гарантом додержання Конституції України.

Проєкт Закону від 30.08.2019 р. №1210 прийнятий Верховною Радою України 16.01.2020 р.


Бахрейн вже не офшор, а от Фіджі — так

! Суб'єктам господарювання

Кабмін вніс зміни у додаток до Розпорядження КМУ від 23.02.2011 р. №143 «Про віднесення держав до переліку офшорних зон»: із переліку офшорних зон видалено Бахрейн та включено Фіджі.

Розпорядження КМУ від 19.02.2020 р. №130-р чинне з 19.02.2020 р.


Визначено процедуру справляння плати за спецвикористання водних біоресурсів

! Рибогосподарствам

Кабмін затвердив Порядок справляння плати за спеціальне використання водних біоресурсів та її розміри.

Цей Порядок визначає процедуру справляння суб'єктами рибного господарства плати за спеціальне використання водних біоресурсів, що є державною власністю.

Плата нараховується суб'єктами рибного господарства щокварталу за фактичний обсяг спеціального використання водних біоресурсів та за конкретний вид водного біоресурсу.

Справляється суб'єктами рибного господарства плата за спеціальне використання водних біоресурсів після її нарахування, але не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Суб'єкти рибного господарства зобов'язані своєчасно вносити плату.

Плата не справляється із суб'єктів рибного господарства, які здійснюють вилов водних біоресурсів у науково-дослідних, науково-промислових, дослідно-конструкторських цілях, з метою з'ясування їх санітарно-епідеміологічного стану, контрольний вилов водних біоресурсів для визначення їх стану та запасів, якщо це не пов'язане з отриманням прибутку.

Контроль за справлянням плати здійснює ДПС, а за достовірністю поданих суб'єктами рибного господарства звітних даних про обсяги спеціального використання водних біоресурсів — територіальні органи Держрибагентства.

Водночас втратила чинність Постанова КМУ від 06.04.98 р. №449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання».

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.02.2020 р. №125 чинна з 03.03.2020 р.


Удосконалено техрегламент мийних засобів

! Виробникам мийних засобів

Кабмін вніс зміни до Технічного регламенту мийних засобів, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2008 р. №717.

Зокрема, визначено, що з метою перевірки відповідності продукції вимогам Технічного регламенту з використанням модуля A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом) проводяться належні випробування типових представників відповідного асортиментного (модельного) ряду мийних засобів або поверхнево-активних речовин.

Типовий представник асортиментного (модельного) ряду — представник сукупності мийних засобів або поверхнево-активних речовин, об'єднаних однією торговельною маркою та функціональним призначенням, а для мийних засобів також за умови використання однакових за складом поверхнево-активних речовин.

За вибором виробника зазначені випробування проводяться акредитованою випробувальною лабораторією виробника або під відповідальність призначеного органу з оцінки відповідності, обраного виробником.

У разі отримання позитивних результатів випробувань типових представників відповідного асортиментного (модельного) ряду мийних засобів або поверхнево-активних речовин такий асортиментний (модельний) ряд мийних засобів або поверхнево-активних речовин вважається затвердженим. У такому випадку призначений орган з оцінки відповідності видає документ про відповідність асортиментного (модельного) ряду мийних засобів або поверхнево-активних речовин вимогам Технічного регламенту (звіт, висновок тощо).

Перевірка відповідності асортиментного (модельного) ряду мийних засобів або поверхнево-активних речовин вимогам Технічного регламенту здійснюється кожні 2 роки та у разі зміни виробничого процесу та/або сировини для виготовлення мийних засобів.

Термінологічні зміни (пов'язані з перейменуванням Мінекоеномрозвитку) набрали чинності з 20.02.2020 р.

Постанова КМУ від 12.02.2020 р. №88 набирає чинності з 20.08.2020 р.


Визначено критерії ризику при експлуатації тракторів і сільгосптехніки

! Експлуатантам сільськогосподарської і дорожньо-будівної техніки

Кабмін затвердив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Ними є:

— вид господарської діяльності;

— види порушень вимог законодавства у сфері експлуатації та технічного стану машин, які виявлені протягом останніх 5-ти років;

— кількість порушень СГ вимог законодавства у сфері експлуатації та технічного стану машин, які виявлені протягом останніх 5-ти років;

— кількість позапланових заходів держнагляду (контролю), проведених щодо СГ протягом останніх 5-ти років з підстав, передбачених абз. 3, 5, 7, 9 ч. 1 ст. 6 Закону про держнагляд.

Віднесення СГ до ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями, визначеними в додатку 2, за такою шкалою:

від 41 до 100 — до високого ступеня ризику;

від 21 до 40 — середнього;

від 0 до 20 — незначного.

Планові заходи держнагляду (контролю) у зазначеній сфері здійснюються Держпродспоживслужбою з такою періодичністю:

з високим ступенем ризику — не частіше одного разу на 2 роки;

із середнім — на 3 роки;

незначним — на 5 років.

У разі коли протягом останніх 6 років у СГ середнього ступеня ризику та протягом останніх 10 років у СГ незначного ступеня ризику не виявлено суттєвих порушень вимог законодавства у цій сфері, наступний плановий захід держнагляду (контролю) щодо нього здійснюється не раніше ніж через період часу, встановлений для відповідного ступеня ризику, збільшений у 1,5 разу.

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.02.2020 р. №92 чинна з 29.02.2020 р.


Реалізація майна на аукціонах — одне з основних завдань Мінекономіки

! Учасникам аукціонів

Кабмін вніс зміни до Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 р. №459.

Положення доповнено нормою, згідно з якою до основних завдань Мінекономіки належать, зокрема, забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів, у тому числі електронних аукціонів, та контролю за її реалізацією.

Зокрема, саме Мінекономіки має затвердити типовий договір між орендодавцем та оператором електронного майданчика.

Крім того, Мінекономіки здійснює контроль за дотриманням встановленого порядку реалізації майна (майнових прав, інших активів) або прав на нього на конкурентних засадах у формі аукціонів, у тому числі електронних.

Постанова Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 р. №108 чинна з 25.02.2020 р.


Арбітражні керуючі подаватимуть обов'язкові відомості за новими правилами

! Арбітражним керуючим

Міністерство юстиції затвердило:

Порядок подання арбітражними керуючими обов'язкових відомостей (інформації) про боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність);

форму №1 «Повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника — юридичної особи»;

форму №2 «Повідомлення про стан провадження у справі про банкрутство боржника — юридичної особи»;

форму №3 «Повідомлення про погашення вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати»;

форму №4 «Повідомлення про розмір вимог кредиторів та стан розрахунку з ними»;

форму №5 «Повідомлення про фінансовий стан боржника — актив балансу»;

форму №5.1 «Повідомлення про фінансовий стан боржника — пасив балансу»;

форму №5.2 «Повідомлення про фінансові результати (повідомлення про сукупний дохід)»;

форму №5.2.1 «Повідомлення про фінансові результати (для малого підприємства)»;

форму №5.2.2 «Повідомлення про фінансові результати (для мікропідприємства)»;

форму №5.3 «Повідомлення про активи, включені до складу ліквідаційної маси»;

форму №6 «Повідомлення про значні правочини чи правочини із заінтересованістю»;

форму №7 «Повідомлення про дебіторів боржника»;

форму №8 «Повідомлення про обтяження майна боржника»;

форму №9 «Повідомлення про проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів»;

форму №10 «Повідомлення про стан провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи / фізичної особи — підприємця»;

форму №11 «Повідомлення про закриття провадження у справі»;

форму №11.1 «Повідомлення про відновлення провадження у справі»;

форму №12 «Повідомлення про арбітражного керуючого».

Форми обов'язкових відомостей подаються арбітражними керуючими через електронний кабінет арбітражного керуючого з метою розкриття відомостей про боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) на спеціалізованій сторінці вебсайту Мін'юсту.

З 01.09.2020 р. втрачають чинність накази Мін'юсту від 18.01.2013 р. №129/5 «Про деякі питання ведення і подання арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) статистичної звітності, оперативної звітності та інформації про свою діяльність», від 18.01.2013 р. №130/5 «Про порядок подання арбітражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацією, ліквідаторами) обов'язкових відомостей (інформації)», від 17.10.2019 р. №3193/5 «Питання подання арбітражними керуючими обов'язкових відомостей (інформації)».

Наказ Мін'юсту від 18.02.2020 р. №593/5 чинний з 03.03.2020 р.


Визначено засади функціонування АС «Банкрутство та неплатоспроможність»

! СГ

Міністерство юстиції затвердило Порядок функціонування автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність».

Порядок визначає організаційні та технологічні засади функціонування автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» за допомогою засобів телекомунікації, її складові, а також порядок розміщення, розкриття та оприлюднення відомостей у ній.

Автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність» — сукупність програмно-технічних і телекомунікаційних засобів, що забезпечують збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) та фінансово-економічні показники боржника, формування Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, функціонування електронного кабінету арбітражного керуючого та спеціалізованої сторінки вебсайту Мін'юсту, а також захист від несанкціонованого доступу.

Доступ до підсистем автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» забезпечується за допомогою вебпорталу.

Наказ Мін'юсту від 15.09.2011 р. №3018/5 «Про затвердження Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство» втрачає чинність з 01.09.2020 р.

Наказ Мін'юсту від 18.02.2020 р. №594/5 чинний з 03.03.2020 р.


Підвищено мінімальний розмір допомоги по безробіттю

! Безробітним

Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття постановою від 31.01.2020 р. №211 установив з 01.03.2020 р. мінімальний розмір допомоги по безробіттю:

для осіб, зазначених у ч. 2 ст. 22 Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», — у розмірі 650 гривень;

для осіб, зазначених у ч. 1 ст. 22 Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», — у розмірі 1800 гривень.

Постанова Фонду соцстрахування по безробіттю від 31.01.2020 р. №211
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 04.03.2020 р. офіційно не опублікована


Застосовано антидемпінгові заходи щодо імпорту газобетонних блоків з Білорусі

! Iмпортерам

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі повідомила про прийняте нею рішення застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару, що має такий опис:

будівельні блоки з ніздрюватого конструкційно-теплоізоляційного бетону (газобетонні блоки) густиною у твердій формі не більш як 1700 кг/м3 білого або світло-сірого кольорів (у сухому стані) або сірого кольору (в мокрому стані), що класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодом 6810 11 10 00, походженням із Республіки Білорусь.

Остаточні антидемпінгові заходи застосовуються строком на 5 років шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита за ставкою 34,19%.

Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі
від 21.02.2020 р. №АД-437/2020/4411-03 набирає чинності з 26.03.2020 р.


Нова форма акта перевірки у сфері захисту прав споживачів

! Суб'єктам господарювання

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затвердило форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів.

Форма акта містить вичерпний перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю).

Водночас втратив чинність наказ Мінекономрозвитку та Мінагрополітики від 11.01.2018 р. №18/14, яким було затверджено попередню форму такого акта.

Наказ Мінекономіки від 29.01.2020 р. №94 чинний з 03.03.2020 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру