• Посилання скопійовано

Продаж програмної продукції: чи потрібно застосовувати РРО?

Підприємство планує продавати програмну продукцію, придбану у дистриб'ютора, фізособам через власний сайт. Розрахунки здійснюються через інтернет-еквайринг — оплата платіжною карткою через систему Platon. Чи потрібно застосовувати РРО?

Податківці в IПК від 29.05.2019 р. №2449/6/99-99-14-05-01-15/IПК (див. «ДК» №26/2019) роз'яснювали, що при оплаті покупцем замовлених на сайті підприємства послуг платіжною карткою Visa, MasterCard та ін. (підприємство користується інтернет-еквайрингом, оплата проводиться через сайт підприємства) застосування РРО є обов'язковим. При цьому байдуже, через яку платіжну систему здійснюватиметься такий перерахунок.

Водночас варто звернути увагу, що розрахункова операція — це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки — оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) — оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тож якщо неможливо визначити місце постачання програмної продукції (наприклад, ПЗ надається через Iнтернет, а не користувач сам забирає його з магазину на носії), вважаємо, що розрахункової операції у цьому випадку не відбувається, бо платіжні картки приймаються не за місцем реалізації ПЗ.

Так, в IПК від 10.04.2018 р. №1532/0/99-99-14-05-01-14/IПК (див. «ДК» №16-17/2019, коментар «ДК») податківці зазначили, що РРО не застосовуються у разі надання послуг через Iнтернет за умови оплати таких послуг за допомогою платіжних систем та відсутності місця здійснення розрахунків (наприклад, отримання послуг або інформації, виконання або доставка яких здійснюється через Iнтернет, додатково див. «ДК» №48/2019).

Станіслав ГОРБОВЦОВ, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру