• Посилання скопійовано

Щодо надання податкової консультації

Iндивідуальна податкова консультація Державної фіскальної служби України від 12.11.2018 р. №4792/6/99-99-14-05-01-15/IПК

Щодо надання податкової консультації

Суттєво. Для оформлення надходження товарів підприємства роздрібної торгівлі можуть використовувати і типові форми первинної документації, і самостійно розроблені.

! Торговельним підприємствам

Державна фіскальна служба України розглянула запит ТОВ щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) повідомляє.

Щодо форм накладних для оприбуткування товару за місцем реалізації.

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон №265), який є спеціальним законом. Установлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України (далі — Кодекс), заборонено.

Пунктом 12 ст. 3 Закону №265 визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Підставою для оприбуткування товарів за місцем реалізації товарів є накладна типової форми №М-11, затверджена Наказом Міністерства статистики України від 21.06.96 р. №193 «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів».

Крім того, для оформлення надходження товарів підприємства роздрібної торгівлі можуть використовувати і типові форми первинної документації, і форми документів, розроблені на підприємстві й передбачені наказом (або іншим розпорядчим документом) про облікову політику.

Враховуючи зазначене, якщо форма накладної, що наведена у запиті, затверджена наказом (або іншим розпорядчим документом) про облікову політику підприємства, то п. 12 ст. 3 Закону №265 у розумінні цього Закону не порушується.

Щодо ведення обліку товарних запасів на торговому об'єкті в електронному вигляді та підписання внутрішніх документів електронним підписом.

У зв'язку з тим, що з 07.11.2018 р. набрала чинності нова редакція Закону України від 5 жовтня 2017 року №2155-VII «Про електронні довірчі послуги», це питання потребує додаткового вивчення. Для підготовки відповіді щодо практичного застосування електронних документів необхідно викласти питання з урахуванням вимог цього Закону.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру