Iндивідуальна податкова консультація Державної фіскальної служби України від 06.07.2018 р. №3000/6/99-99-14-05-01-15/IПК
Щодо надання податкової консультації
Суттєво. Датою введення РРО в експлуатацію є дата, що зазначена в паспорті (формулярі) РРО, акті введення РРО в експлуатацію та від якої обчислюється гарантійний строк експлуатації РРО.
! СГ, які застосовують РРО
Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) повідомляє.
Що розуміється під поняттям «момент введення в експлуатацію реєстратора розрахункових операцій»?
Чи правильна позиція, що дата введення в експлуатацію реєстратора розрахункових операцій, що зазначена в акті, є моментом введення реєстратора в експлуатацію і саме від цієї дати треба відлічувати семирічний строк служби?
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 21 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі — Кодекс) посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно відповідно до цього Кодексу та інших законів України, інших нормативних актів.
Питання введення в експлуатацію реєстратора розрахункових операцій регулюються Порядком технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року №601 (далі — Порядок №601).
Так, згідно з п. 4, 11 Порядку №601 роботи з уведення реєстраторів в експлуатацію виконуються центром сервісного обслуговування відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує трьох діб з дати його інформування ДФС про резервування фіскального номера реєстратора.
При цьому п. 2 Порядку №601 визначено, що введення в експлуатацію — роботи з технічного обслуговування реєстратора розрахункових операцій, пов'язані з підготовкою його до експлуатації (вхідний контроль, регулювання, усунення виявлених несправностей) відповідно до експлуатаційних документів виробника або постачальника, а також введення обов'язкових реквізитів чека, фіскального номера користувача та переведення реєстратора у фіскальний режим роботи.
Пунктом 13 Порядку №601 установлено, що після закінчення робіт з уведення реєстратора в експлуатацію представник центру сервісного обслуговування робить запис в експлуатаційних документах, складає довідку про опломбування реєстратора та акт введення його в експлуатацію.
Згідно з п. 7, 8 Порядку №601 до експлуатаційних документів належить паспорт (формуляр) реєстратора, який повинен мати окремі розділи для внесення даних щодо введення реєстратора в експлуатацію та його гарантійного (післягарантійного) ремонту. При цьому гарантійний строк експлуатації реєстратора обчислюється від дати введення його в експлуатацію (п. 18 Порядку №601).
У додатку 1 до Порядку №601 встановлена форма акта введення в експлуатацію реєстратора, яка містить поля для внесення дати введення реєстратора в експлуатацію. Один примірник акта введення в експлуатацію передається до контролюючих органів.
Отже, датою введення в експлуатацію реєстратора є відповідна дата, що зазначається в паспорті (формулярі) реєстратора, акті введення реєстратора в експлуатацію та від якої обчислюється гарантійний строк експлуатації реєстратора. Така дата вноситься до інформаційної системи ДФС при первинній реєстрації реєстратора, та від цієї дати обчислюється строк служби реєстратора.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.