• Посилання скопійовано

Оренда та комунальні платежі у витратах підприємця-«загальносистемника»

Чи має право підприємець-«загальносистемник» відносити до витрат оплату оренди за договором суборенди та комунальні платежі?

До договору піднайму застосовуються положення про договір найму. Відповідно до ст. 774 ЦКУ передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з пп. 177.4.4 ПКУ до переліку витрат, які безпосередньо пов'язані з отриманням доходів, належать, зокрема, витрати на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності підприємця.

Але насамперед потрібно врахувати такі моменти:

1) витрати мають бути пов'язані з отриманням доходу у звітному періоді. Це дохід протягом календарного (звітного) року, а це означає, що включити до складу витрат суму попередньо сплачених орендних платежів за наступний рік не можна;

2) податківці стверджують (ЗIР, підкатегорія 140.05), що відносити до витрат господарської діяльності витрати на оренду майна (розуміємо, на суборенду також. — Ред.), що використовується у госпдіяльності підприємця згідно з договором оренди, та суми сплачених комунальних послуг (у т. ч. сплачені рахунки згідно з договором субспоживача електроенергії) на підставі документального підтвердження факту їх сплати не заборонено.

Згідно з п. 6 Порядку №4811, у графі 8 «Iнші витрати, пов'язані з отриманням доходу» Книги обліку доходів і витрат фізична особа — підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов'язаних з одержанням доходу, зокрема витрати на сплату орендних та комунальних платежів, які має бути документально підтверджено. А у графі 5 «Реквізити документа, що підтверджує понесені витрати» зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, безпосередньо пов'язані з отриманим доходом. Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати.

1 Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджений наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. №481.

Олена ВОДОП'ЯНОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру