Лист Міністерства інфраструктури України від 20.11.2012 р. №25/3717-12
Стосовно доцільності скасування типових форм, затверджених наказом Міністерства транспорту України та Міністерства статистики України від 29.12.95 р. №488/346
Суттєво. Департамент автомобільного транспорту Мінінфраструктури вважає недоцільним скасування типової форми №2 «Подорожній лист вантажного автомобіля».
! Підприємствам, які експлуатують автотранспортні засоби
Департамент автомобільного транспорту Мінінфраструктури на лист Державної служби статистики України від 11.10.2012 р. №05/2-7/82 стосовно доцільності скасування типових форм №2 «Подорожній лист вантажного автомобіля» та №1 (міжнародна) «Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», затверджених наказом Міністерства транспорту України та Міністерства статистики України від 29.12.95 р. №488/346, повідомляє таке.
Законом України від 05.07.2011 p. №3565-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень» скасовано обов'язковість пред'явлення подорожніх листів органам ДАI МВС та їх застосування підприємствами, що експлуатують колісні транспортні засоби.
Разом з тим подорожній лист вантажного автомобіля продовжують застосовувати підприємства для обліку роботи автомобіля і водія, складання звітів за формами державних статистичних спостережень. Подорожній лист є документом для відміток щодо технічного стану транспортного засобу та стану здоров'я водія (випуск на лінію транспортних засобів без проходження щозмінного медичного огляду та контролю технічного стану тягне за собою адміністративну відповідальність відповідно до ст. 128 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Подорожній лист як первинний документ застосовується для бухгалтерського та податкового обліку господарських операцій, пов'язаних з перевезенням вантажів. Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України на основі первинних документів визнаються витрати платника податку. Подорожній лист підтверджує витрати, пов'язані зі здійсненням перевезень, зокрема витрати на пально-мастильні матеріали.
Отже, скасування типової форми №2 «Подорожній лист вантажного автомобіля», затвердженої наказом Мінтрансу та Мінстату України від 29.12.95 р. №488/346, є недоцільним, оскільки її використання задовольняє потреби підприємств щодо обліку робочого часу водія, обліку витрат та списання палива, проте є доцільною її оптимізація.
Типову форму №1 (міжнародна) «Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні» може бути скасовано з урахуванням застосування при міжнародних перевезеннях контрольних реєструючих пристроїв (тахографів) та міжнародної товарно-транспортної накладної CMR.
Директор Д. ПЕТУХОВ