• Посилання скопійовано

Що нового

Підприємства можуть самі вирішувати щодо використання подорожніх листів

! СГ, які експлуатують авто

Відповідно до Закону України від 05.07.2011 р. №3565-VI у текстах законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» та «Про міліцію» вилучено посилання на подорожні листи будь-яких автотранспортних засобів, у тому числі вантажних автомобілів.

Отже, підприємства, які експлуатують автотранспортні засоби, мають право не виписувати водіям подорожні листи. За потреби підприємства самостійно приймають рішення щодо використання подорожніх листів у своїй господарській діяльності.

Лист Держстату від 23.07.2013 р. №05.2-8/107


Порядок ведення обліку будівельних робіт за касовим методом СГ обирає самостійно

! Підрядникам будівельних робіт

Міндоходів нагадує, що за операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку.

При цьому платник податку, який виконує підрядні будівельні роботи, може обрати за власним бажанням порядок ведення податкового обліку за касовим методом.

Відповідно до п. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на постачання товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Держказначейства.

Лист Міндоходів від 29.07.2013 р. №13292/7/99-99-19-04-02-17


Право на ПК виникає у разі використання товару у межах оподатковуваних госпоперацій

! Платникам ПДВ

Міндоходів розглянуло питання щодо права на податковий кредит при ввезенні на митну територію України сідлового тягача.

Так, у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, яка підтверджує сплату податку.

Крім того, кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вищої від рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

1) придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

2) придбанням основних фондів, у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Таким чином, право на податковий кредит у фізособи-підприємця за операцією з придбання сідлового тягача виникне у разі, якщо такий тягач придбавається для використання у межах госпдіяльності в оподатковуваних операціях.

Лист Міндоходів від 14.06.2013 р. №2123/т/99-99-19-04-02-14


Підставою для взяття на облік іноземних компаній є належна акредитація

! Iноземним компаніям

Міндоходів нагадало, що для взяття на облік постійні представництва нерезидентів та представництва іноземних юридичних осіб зобов'язані звернутися протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації (акредитації, легалізації) в установленому порядку до податкової інспекції за своїм місцезнаходженням.

Взяття на облік юридичних осіб як платників податків та зборів здійснюється за принципом «єдиного вікна» на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором.

Для взяття на облік представництво іноземної компанії або постійне представництво подає до податкової інспекції за своїм місцезнаходженням:

1) для представництв — заяву за формою №1-ОПП (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів);

2) для постійних представництв — заяву про реєстрацію постійного представництва нерезидента як платника податку на прибуток за формою №1-РПП;

3) копію документа, що підтверджує присвоєння коду ЄДРПОУ;

4) копію документа про реєстрацію, легалізацію, акредитацію чи засвідчення факту створення іншим способом.

Лист Міндоходів від 06.08.2013 р. №14101/7/99-99-18-05-01-17


Затверджено технічний регламент обслуговування та ремонту авто

! СГ, які обслуговують та ремонтують ТЗ

КМУ затвердив Технічний регламент з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів.

Дія Технічного регламенту поширюється на:

1) виконавців, що надають послуги з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем) згідно з кодами 45.2 і 45.40.5 (крім коду 45.20.3) у секції G, а також згідно з кодами 22.11.20-30.00, 22.11.20-50.00, 22.11.99-00.00 у розділі 22 секції C Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010;

2) центральні органи виконавчої влади, на які покладені функції з технічного регулювання у сфері технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів.

Виконавцем технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів є суб'єкт господарювання, який відповідає таким вимогам:

— має власні або орендовані засоби технічного обслуговування і ремонту, що відповідають установленим законодавством вимогам;

— роботи з технічного обслуговування і ремонту здійснює персонал необхідного рівня професійної кваліфікації відповідно до видів цих робіт;

— має виробничі споруди, засоби технічного обслуговування і ремонту, що відповідають встановленим законодавством вимогам.

Iнформаційне забезпечення виробник обов'язково надає авторизованому виконавцеві, неавторизованому виконавцеві на його запит або іншим заінтересованим особам на їх вимогу.

Виробник розміщує інформаційне забезпечення на власному веб-сайті з використанням стандартного формату міжнародної організації з питань структурованої інформації (OASIS).

Веб-сайт виробника повинен містити повну інформацію про порядок і умови отримання інформаційного забезпечення.

Якщо певна інформація зі складу інформаційного забезпечення виробника є об'єктом права інтелектуальної власності або ноу-хау, виробник може у письмовій формі обґрунтовано відмовити у доступі до неї.

Постанова КМУ від 03.07.2013 р. №643
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікована)


Визначено коди для утилізаційного екоподатку

! Платникам екоподатку

Міністерство доходів і зборів нагадує, що з 1 вересня 2013 року набрав чинності закон про сплату екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та вдосконалення деяких податкових норм.

Для цього податку при заповнені графи 47 митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа буде використовуватися код «093» згідно з Класифікатором документів видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 р. №1011.

Крім цього, при використанні відповідних способів розрахунків у разі звільнення від сплати податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів використовується спосіб розрахунку «06» Класифікатора способів розрахунку, затвердженого вищезазначеним наказом.

Лист Міндоходів від 29.08.2013 р. №16468/7/99-99-24-01-07-17


Змінено критерії якості системи управління кредитних спілок

! Кредитним спілкам

Нацкомфінпослуг внесла зміни до Положення про фінансові нормативи діяльності та критерії якості системи управління кредитних спілок та об'єднаних кредитних спілок.

Змінами, зокрема, вилучено норму, якою передбачалося, що сума залишку за наданими кредитами членам кредитної спілки не може бути меншою ніж 60% від суми активів, збільшених на суму фактично сформованого резерву забезпечення покриття втрат від неповернених позичок.

Крім цього, уточнено параметри віднесення кредитних спілок до груп режимів регулювання та критерії дати віднесення.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 30.07.2013 р. №2504
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опубліковане)


Затверджено Порядок перевірок держзакупівель

! Держпідприємствам

Кабінет Міністрів затвердив Порядок проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами.

Відповідно до змін, питання здійснення державних закупівель перевіряються контролюючим органом під час проведення інспектування, а також під час державного фінансового аудиту.

Перевірки держзакупівель проводяться за письмовим рішенням керівника контролюючого органу або його заступника за наявності однієї з таких підстав:

1) наявність доручення або рішення Кабміну щодо проведення перевірок державних закупівель, якщо відповідні питання не можуть бути перевірені під час планових виїзних ревізій;

2) виникнення потреби у перевірці відомостей про порушення об'єктом контролю законодавства у сфері державних закупівель, що надішли до контролюючого органу, або перевірці відомостей, наведених у зверненні, якщо об'єкт контролю не надав пояснення та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 3-х робочих днів з дня його надходження;

3) виявлення контролюючим органом вищого рівня під час перевірки актів перевірки державних закупівель невідповідності їх вимогам законодавства. Перевірка держзакупівель може бути ініційована контролюючим органом вищестоящого рівня, якщо розпочато службове розслідування стосовно посадових або службових осіб контролюючого органу нижчестоящого рівня, які проводили перевірку держзакупівель, або у разі повідомлення їх про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;

4) у разі надходження скарги від об'єкта контролю на дії або бездіяльність посадових осіб контролюючого органу.

Результати перевірки викладаються в акті перевірки.

Постанова КМУ від 01.08.2013 р. №631
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікована)


Термін дії посвідчення водія скоротили

! Водіям

Кабінет Міністрів скоротив строк дії національного посвідчення водія України на право керування транспортними засобами відповідної категорії від 50 до 30 років.

Крім цього, передбачено, що особи складатимуть іспити, необхідні для одержання посвідчення водія, у центрах Державтоінспекції незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування.

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.06.2013 р. №627 чинна з 06.09.2013 р.


Визначено умови провадження туроператорської діяльності

! Туроператорам

Затверджено Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності, якими визначається вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання суб'єктами господарювання, які провадять туроператорську діяльність.

Умовами, зокрема, передбачено, що туроператор повинен укладати з туристом договір про туристичне обслуговування в письмовій/електронній формі відповідно до вимог Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» та інших нормативно-правових актів.

Не може бути видана ліцензія на провадження туроператорської діяльності суб'єкту господарювання із найменуванням, тотожним найменуванню іншого суб'єкта господарювання, якому ліцензія видана раніше і інформація про якого внесена до ліцензійного реєстру.

Ліцензіат зобов'язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов'язаний протягом 10 робочих днів подати до органу ліцензування відповідне повідомлення в письмовій формі разом з документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

Ліцензіат при провадженні туроператорської діяльності повинен дотримуватися таких організаційних вимог:

1) надавати туристичні послуги в обсягах та в строки, обумовлені умовами договору про туристичне обслуговування;

2) виконувати вимоги законодавства України у сфері міграції, а також протидії торгівлі людьми, зокрема щодо недопущення фактів здійснення незаконної угоди, об'єктом якої є людина, вербування, переміщення, переховування, передачі або удержання людини, вчинених з метою сексуальної, трудової та інших видів експлуатації громадян;

3) інформувати туристів про можливі небезпеки під час подорожі, необхідність виконання загальнообов'язкових вимог та запобіжних чи попереджувальних заходів (медичних щеплень тощо).

У штаті туроператора повинно налічуватись не менше 30 відсотків працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму не менше 3 років, що підтверджується записами в трудових книжках, або вищу освіту у сфері туризму, що підтверджена дипломом про здобуття вищої освіти.

Наказ Мінінфраструктури від 10.07.2013 р. №465
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікований)


Суб’єктів фінмоніторингу інформуватимуть про судові розгляди та рішення

! Суб'єктам фінмоніторингу

Мінфін затвердив Порядок повідомлення суб'єктів первинного фінансового моніторингу про факт початку досудового розслідування (або про факт закриття кримінального провадження в ході досудового розслідування) та інформування суб'єктів фінансового моніторингу про прийняті судами рішення.

Порядком передбачено, що Держфінмоніторинг надає СПФМ дані про прийняті судами рішення за кримінальними провадженнями згідно з таким переліком:

— порядковий номер реєстрації фінансової операції у реєстрі;

— дата реєстрації фінансової операції у реєстрі;

— сума фінансової операції;

— дата прийнятого рішення та його реквізити (за наявності);

— суть прийнятого рішення.

Крім цього, повідомлення про факт початку досудового розслідування та інформація про прийняті судами рішення за такими кримінальними провадженнями надається СПФМ Держфінмоніторингом в місячний строк з моменту їх одержання у такий спосіб:

1) банкам (філіям іноземних банків) — в електронному вигляді засобами електронної пошти Нацбанку або рекомендованими листами з повідомленнями про їх вручення;

2) іншим СПФМ — рекомендованими листами з повідомленням про їх вручення.

Наказ Мінфіну від 26.07.2013 р. №695
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікований)


Нова форма заяви про включення до переліку посередників у працевлаштуванні

! Рекрутерам

Мінсоцполітики затвердило нову форму заяви про включення до Переліку суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єктів господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців.

Зазначена заява подається до Державної служби зайнятості рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Наказ Мінсоцполітики від 01.08.2013 р. №471
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікований)


Уніфіковано акт перевірки регульованих цін

! СГД

Мінекономрозвитку затвердило уніфіковану форму акта перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Акт перевірки складається у 2-х примірниках, один з яких надається під підпис про отримання посадовій або уповноваженій особі суб'єкта господарювання, а інший залишається в органах Держцінінспекції.

Наказ Мінекономрозвитку від 14.08.2013 р. №965
набере чинності з дня опублікування (станом на 10.09.2013 р. не опублікований)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру