Лист ПФУ від 14.03.2013 р. №3243/Я-4
Щодо взяття на облік в органах Пенсійного фонду України
Суттєво. Для реєстрації в ПФУ адвокати подають заяву, копію довідки про реєстрацію в ДРФО, копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та копію паспорта.
! Самозайнятим особам
Пенсійний фонд України розглянув <...> звернення <...> щодо взяття на облік в органах Пенсійного фонду України і в межах компетенції повідомляє.
Взяття на облік в органах Пенсійного фонду України осіб, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», здійснюється відповідно до статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та глави 4 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 р. №21-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 р. за №995/18290 (із змінами) (далі — Порядок).
Відповідно до пункту 4.2 глави 4 Порядку платники єдиного внеску (фізичні особи), на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», беруться на облік в органах Пенсійного фонду за місцем проживання не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від них заяви.
Заява зазначеними платниками подається в 10-денний термін із дня початку провадження відповідної діяльності або укладення трудового договору з найманим працівником чи укладення договору цивільно-правового характеру з фізичною особою.
Згідно з пунктом 4.4 глави 4 Порядку для взяття на облік в органах Пенсійного фонду фізичні особи, які займаються адвокатською діяльністю, разом із заявою подають копії таких документів:
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов'язкових платежів (крім осіб, які з релігійних переконань відмовилися від ідентифікаційного номера, про що мають відповідну відмітку у паспорті);
- свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, виданого кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури;
- документа, що посвідчує особу (паспорт).
Надання інших документів чинними нормативно-правовими актами не передбачено.
Директор департаменту надходження доходів В. ЛИТВИНЕНКО