Знижено облікову ставку НБУ
! Банкам
НБУ з 10.06.2013 р. знизив облікову ставку до 7%. Метою зміни є стимулювання обсягів кредитування, повідомив голова Нацбанку.
Постанова Національного банку України від 06.06.2013 р. №209 чинна з 06.06.2013 р.
Нюанси оформлення видаткового касового ордера підприємством
! Підприємствам
НБУ роз'яснив, що у касових ордерах, які оформляються на загальну суму проведених підприємством касових операцій (у тому числі видача готівки за видатковими відомостями), реквізит «Одержав» (у видатковому касовому ордері), в якому зазначається сума готівки, не заповнюється.
У цьому разі може не заповнюватися і реквізит «Підпис одержувача», оскільки одержувачі готівки проставляють свої підписи про отримання у видатковій відомості.
Лист НБУ від 22.04.2013 р. №11-117/1363/4874
Порушення вимог до первинних документів є підставою для їх невизнання
! Платникам податків
Міндоходів нагадує, що платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів.
Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухобліку та нарахування податку.
Тобто невиконання платником податку вимог до первинних документів та інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, що ведуться в електронному вигляді, необхідних для їх визнання територіальними органами Міністерства доходів і зборів України, є підставою для невизнання їх підтвердними документами такими органами.
Лист Міндоходів від 14.05.2013 р. №2521/6/99-99-18-06-05-15
Який термін розгляду скарги на податкові повідомлення-рішення?
! Платникам податків
Міндоходів зазначає, що контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника не надсилається йому протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною, якщо рішення про продовження строків розгляду не було надіслано платникові податків до закінчення 20-денного строку.
Таким чином, у разі задоволення скарги платника з вищезазначених підстав податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Лист Міндоходів від 30.04.2013 р. №1985/6/99-99-10-04-02-15/1436
Визначено порядок ведення переліку посередників у працевлаштуванні
! СГД
КМУ затвердив Порядок формування та ведення переліку суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єктів господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців.
Встановлено, що перелік формує та веде Державна служба зайнятості.
Для включення до переліку посередники подають до Державної служби зайнятості рекомендованим листом з повідомленням про вручення заяву за формою, встановленою Мінсоцполітики.
Державна служба зайнятості протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви включає наведені у ній відомості про посередників до переліку та оприлюднює їх на своєму веб-сайті.
Рішення про вилучення посередників з переліку приймається Державною службою зайнятості в разі:
— надходження від Укрдержреєстру даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців про реєстрацію припинення посередника;
— анулювання дозволу та/або ліцензії, які надають право на провадження відповідного виду діяльності.
Постанова КМУ від 05.06.2013 р. №400
набере чинності з дня опублікування (станом на 11.06.2013 р. не опублікована)
Затверджено порядок визначення середньоринкової вартості ТЗ
! Власникам ТЗ
Кабмін затвердив Порядок визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів.
Порядком встановлюється механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів з метою визначення доходу від їх продажу (обміну) для цілей обкладення податком на доходи фізичних осіб.
Коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу визначається з урахуванням фактичного та нормативного середньорічного пробігу транспортних засобів.
У разі коли фактичний середньорічний пробіг транспортних засобів є вищим, ніж їх нормативний середньорічний пробіг, середньоринкова вартість зменшується, а в разі, коли фактичний середньорічний пробіг є нижчим, середньоринкова вартість збільшується.
Середньоринкова вартість транспортних засобів розраховується щокварталу Мінекономрозвитку для кожної марки та моделі транспортних засобів з урахуванням року випуску та пробігу, оприлюднюється до 10 числа наступного місяця на офіційному веб-сайті Міністерства для вільного доступу та зберігається протягом 1095 днів з дня її оприлюднення.
Постанова Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 р. №403 чинна з 11.06.2013 р.
Порядок реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу АТ змінено
! АТ
НКЦПФР затвердила зміни до Порядку реєстрації випуску акцій у разі зміни розміру статутного капіталу акціонерного товариства.
Змінами передбачено, що для реєстрації випуску та проспекту емісії акцій у разі приватного розміщення додаткових акцій акціонерному товариству не треба подавати до реєструвального органу засвідчені підписом керівника та печаткою АТ:
1) копію опублікованого в офіційному друкованому виданні повідомлення акціонерів про можливість реалізації їх переважного права на придбання акцій додаткової емісії;
2) довідку про персональне повідомлення всіх акціонерів про можливість реалізації їхнього переважного права на придбання акцій додаткової емісії, що містить дані про дату і час (або дати початку та закінчення) і спосіб повідомлення акціонерів.
Рішення НКЦПФР від 14.05.2013 р. №823
набере чинності з дня опублікування (станом на 11.06.2013 р. не опубліковане)
Малі підприємства можуть не подавати електронну звітність
! Малим підприємствам
Міндоходів нагадує, що податкова декларація подається за вибором платника податків одним із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Обов'язковість подання податкової звітності виключно в електронній формі запроваджено тільки для платників податків, що належать до великих та середніх підприємств. Усі інші платники можуть надсилати звітність в електронній формі за власним бажанням.
Враховуючи вищезазначене, подання податкової звітності в електронному вигляді до територіальних органів Міндоходів не є обов'язковим для платників податків, що належать до малих підприємств.
Лист Міндоходів від 27.04.2013 р. №1700/6/99-99-18-06-05-15
Відмовившись прийняти декларацію, податківці повинні пояснити причину
! Платникам податків
Міндоходів наголошує, що за умови дотримання платником податків вимог ст. 49 ПКУ посадова особа територіального органу Міністерства доходів і зборів України, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання.
Тобто посадова особа податкового органу не може відмовити у прийнятті податкової декларації з будь-яких причин, не визначених ст. 49 Кодексу.
Якщо ж декларацію подано з порушеннями, податковий орган зобов'язаний надати платникові податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови:
1) у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, — протягом 5 робочих днів з дня її отримання;
2) у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника — протягом 3 робочих днів з дня її отримання.
Отже, у разі відмови у прийнятті податкової звітності територіальний орган Міндоходів зобов'язаний надати платникові податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті податкової звітності із зазначенням підстав неприйняття.
Лист Міндоходів від 30.04.2013 р. №938/Т/99-99-17-02-01-14
Порядок ведення переліку СГ, які встановлюють тахографи в автомобілях
! СГ, які встановлюють тахографи
Мінінфраструктури затвердило Порядок ведення переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах.
Перелік формується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, та у паперовому вигляді передається на затвердження Мінінфраструктури, яке передає зазначений Перелік компетентним органам договірних сторін ЄУТР.
Процедура внесення суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв, до Переліку складається з таких етапів:
1) надходження (подання) заявки щодо внесення до Переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв в автомобільних транспортних засобах;
2) розгляд заявки та доданих до неї документів;
3) проведення перевірки достовірності поданої інформації про виробничу базу пункту сервісу тахографів вимогам ЄУТР та зазначеного Порядку;
4) внесення суб'єкта господарювання до Переліку або надання обґрунтованої відмови у внесенні суб'єкта господарювання до Переліку.
Наказ Мінінфраструктури від 17.04.2013 р. №226 чинний з 07.06.2013 р.
Міндоходів нагадало про дію Національного класифікатора ДК 009:2005 у 2013 році
! Суб'єктам господарювання
Міндоходів нагадало, що тимчасово, строком на 10 років, починаючи з 1 січня 2011 року звільняються від оподаткування, зокрема:
1) прибуток, отриманий від основної діяльності підприємств легкої промисловості (група 17 — група 19 КВЕД ДК 009:2005), крім підприємств, які виробляють продукцію на давальницькій сировині;
2) прибуток, отриманий від основної діяльності підприємств галузі електроенергетики (клас 40.11 група 40 КВЕД ДК 009:2005), які виробляють електричну енергію виключно з відновлювальних джерел енергії;
3) прибуток, отриманий від основної діяльності підприємств суднобудівної (клас 35.11 група 35 КВЕД ДК 009:2005) промисловості;
4) прибуток підприємств машинобудування для агропромислового комплексу (клас 29.31 і 29.32 групи 29.3 розділу 29 КВЕД ДК 009:2005).
Крім цього, роз'яснено, що на період до 31.12.2013 р. відновлено чинність Національного класифікатора України ДК 009:2005 «Класифікація видів економічної діяльності».
Отож ДК 009:2005 у 2013 році є чинним.
Лист Міндоходів від 26.04.2013 р. №1590/6/99-99-19-03-02-15
Новий порядок консервації земель
! Власникам земельних ділянок
Мінагрополітики затвердило Порядок консервації земель. Порядок визначає організаційні засади щодо консервації деградованих і малопродуктивних земель, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним, а також техногенно забруднених земельних ділянок, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їхнього здоров'я.
Порядком встановлено, що консервація земель здійснюється за наявності:
1) порушення поверхні земельних ділянок внаслідок землетрусів, зсувів, карстоутворення, повеней;
2) еродованих земель, перезволожених земель з підвищеною кислотністю або засоленістю та ґрунтів, забруднених хімічними речовинами й іншими видами забруднень, небезпечних для здоров'я людей;
3) малопродуктивних земель, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю;
4) радіаційно небезпечних, радіоактивно забруднених земель або забруднених важкими металами та іншими хімічними елементами.
Консервація земель, які перебувають у власності чи користуванні юридичних або фізичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок і землекористувачів. Якщо на земельні ділянки, які підлягають консервації, не оформлено право власності або користування, подання про їх консервацію здійснюється за ініціативою уповноваженого органу.
Наказ Мінагрополітики від 26.04.2013 р. №283
набере чинності з дня опублікування (станом на 11.06.2013 р. не опублікований)
Нюанси написання найменування покупця та продавця в ПН
! Платникам ПДВ
Міндоходів нагадало, що в полях «Найменування продавця» та «Найменування покупця» податкової накладної повинна зазначатися назва юрособи, яка відповідає назві, зазначеній в статутних документах такої особи.
При цьому розмір літер у назві такої юрособи може бути відображено в податковій накладній як великими літерами, так і великими літерами та маленькими літерами, якщо назва повністю збігається із зазначеною у статутних документах.
Невідповідність розміру літер, якими в податковій накладній зазначені найменування продавця та найменування покупця, розміру літер назв, зазначених в статутних документах таких осіб, не є підставою визнавати згадану накладну такою, що заповнена з порушенням, за умови дотримання інших вимог заповнення податкової накладної.
Лист Міндоходів від 29.04.2013 р. №1883/6/99-99-19-04-01-15
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»