Новий рік не за горами. Тож багато хто готує подарунки — не тільки своїм близьким та рідним, а й клієнтам та бізнес-партнерам. Найчастіше вручають сувеніри з символікою підприємства (ручки, горнятка, ялинкові прикраси, календарі на наступний рік тощо), а інколи — і новорічні фруктово-цукеркові набори. Розповімо, як такі дарунки провести у бухгалтерському та податковому обліку.
Насамперед треба документально оформити презенти. Керівник видає наказ (розпорядження), в якому зазначає, що для популяризації фірми серед контрагентів слід провести роздачу новорічних подарунків керівникам (заступникам керівників), бухгалтерам, начальникам відділів та іншим посадовим особам контрагентів. I тут же деталізує, що саме вручатимуть, а також призначає відповідальну особу. Списання розданих товарів радимо оформити актом вибуття товарів довільної форми. Якогось особливого порядку документування такої роздачі у нормативних актах не передбачено, тому все залишається на ваш розсуд.
Податковий облік
Податок на прибуток
Облік роздачі подарунків залежатиме від того, які саме товари будуть подаровані клієнтам та бізнес-партнерам.
Згідно з пп. 14.1.13 ПКУ, під безоплатно наданими товарами, роботами, послугами, зокрема, слід розуміти товари, що надаються за договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.
Тут нагадаємо, що відповідно до ст. 1 Закону про рекламу, реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі та у будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи чи товару.
Тож якщо на подарунках для контрагентів буде інформація про саме підприємство чи його продукцію (послуги), то такі товари вважатимуться розданими з рекламною метою. Таким затратам місце у податкових згідно з пп. 140.1.5 та пп. «г» пп. 138.10.3 ПКУ. За загальним правилом такі збутові витрати показують у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПКУ).
Зрозуміло, такі витрати мають бути документально підтверджені (п. 138.2 ПКУ). Крім власне первинних документів, які підтверджуватимуть купівлю товарів у контрагента, на думку автора, потрібні:
1) наказ про проведення рекламних заходів, у якому, зокрема, передбачають роздачу сувенірної продукції з нанесеною на неї рекламною інформацією;
2) план такого заходу;
3) кошторис витрат на захід;
4) накладні на відпуск товарів зі складу;
5) звіт про фактичні витрати на проведення рекламного заходу, який складає особа, відповідальна за організацію та проведення заходу, а також дарування сувенірів;
6) акт списання товарів (сувенірів), складений у довільній формі.
Наведений вище перелік документів жодним нормативним актом не затверджено — це лише наша пропозиція. Складати такі документи можна у довільній формі.
Докладніше про документальне оформлення товарів при безкоштовній роздачі товарів, зокрема з рекламною метою, можна прочитати у «ДК» №37/2012.
У податковій декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом Мінфіну від 28.09.2011 р. №1213, витрати на придбання товарів для безкоштовної роздачі фіксують у рядку 06.2 «Витрати на збут» основної частини декларації.
Якщо ж подарунком виступає товар, який досить важко прив'язати до рекламної мети, то у такому разі, на жаль, витратам на його придбання не місце у податкових витратах. Адже до останніх не включають затрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності (пп. 139.1.1 ПКУ). А згідно з пп. 14.1.36 ПКУ, господарська діяльність — це діяльність особи, пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу. У випадку з даруванням рекламних товарів зв'язок із госпдіяльністю буде: бо ж ми рекламуємо своє підприємство, його товари (послуги) і тим самим стимулюємо майбутнє зростання доходів.
А ось у разі звичайних подарунків (не рекламних) зв'язок із госпдіяльністю є досить сумнівним. Щоправда, дехто з бухгалтерів може стверджувати, що такими діями ми збільшуємо обізнаність про наше підприємство і загалом це може спричинитися до збільшення доходів (збільшення продажів). Але, поза сумнівами, проти податкових витрат у такому разі виступлять податківці. Тож радимо все-таки не відносити такі затрати до податкових. А тим, хто наважиться це зробити, треба бути готовими обстоювати свою позицію, можливо, навіть у суді.
I ще один нюанс, про який варто згадати. При новорічному даруванні товарів — як рекламних, так і не рекламних — на думку автора (яка базується на нормах ПКУ — пп. 135.4.1 та пп. 14.1.56), доходу не буде. Адже, безкоштовно передаючи товари, ви нічого натомість не отримуєте. Тобто при такій операції немає грошової чи якоїсь іншої компенсації вартості товарів. А відповідно до пп. 135.4.1 ПКУ дохід від операційної діяльності визначають у розмірі договірної (контрактної) вартості, але не менше ніж сума компенсації, отримана у будь-якій формі, у т. ч. при зменшенні зобов'язань, та включає дохід від реалізації товарів (виконаних робіт, наданих послуг). Тож, як бачимо, при реалізації товарів (робіт, послуг) продавець повинен отримати хоч якусь компенсацію за передані активи. А згідно з пп. 14.1.56 ПКУ доходи — це «...загальна сума доходу, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах...». Отже, при даруванні (безкоштовній передачі) жодних компенсацій підприємство, яке безвідплатно надає товари (роботи, послуги), не отримає. Тож можна говорити, що доходу тут немає. Але не все так просто, бо такі твердження, найімовірніше, заперечуватимуть перевіряльники.
Тут варто згадати, що в УПК №581 податківці зазначили: «підприємство — дарувальник товарів (робіт, послуг) повинне поставити собі податковий дохід при безоплатній передачі товарів (робіт, послуг) на рівні звичайної ціни» (незалежно від податкового статусу одержувача подарунка). Аргументують податківці свою позицію так: «безоплатна передача товарів (робіт, послуг) з метою оподаткування прирівняна до продажу, а отже, потрібно фіксувати дохід». I ще у згаданій УПК №581 також сказано, що при визнанні доходу до податкових витрат можна включати собівартість безоплатно переданих товарів (робіт, послуг). Тож будьте готові, що перевіряльники наполягатимуть: щодо подарованого товару (як рекламного, так і нерекламного) слід показати дохід. Тож обережним бухгалтерам радимо дослухатися до думки податківців, висловленої в УПК №581, та показати дохід при безкоштовній передачі товарів (з коментарем до УПК №581 ви можете ознайомитися у «ДК» №33/2012).
У деяких випадках, можливо, краще показати дохід при безкоштовній передачі товарів — оскільки тоді у принципі товари вважатимуться використаними у господарській діяльності: адже отримано дохід, а це вплине на застосування п. 198.5 ПКУ (про це — далі). Щоправда, тут усе залежить від конкретних ситуацій. I якщо ви все-таки вирішите показати цей дохід, то пам'ятайте про норми п. 153.2 ПКУ. Так, пп. 153.2.1 ПКУ передбачає: дохід, отриманий платником податку від продажу товарів фізособам, визначається відповідно до договірних цін, але не менших від звичайних цін на такі товари, роботи, послуги, що діяли на дату такого продажу, у разі якщо договірна ціна на такі товари (роботи, послуги) відрізняється більш ніж на 20% відсотків від звичайної ціни на такі товари (роботи, послуги).
Податок на додану вартість
Незалежно від того, які товари ви роздаєте клієнтам та бізнес-партнерам — рекламного характеру чи ні, — податковий облік з ПДВ, у принципі, буде однаковим.
Насамперед зазначимо, що згідно з пп. 14.1.191 ПКУ під постачанням товарів розуміють будь-яку передачу права на розпорядження товарами як власника, у т. ч. продаж, обмін чи дарування такого товару. А у пп. «в» пп. 14.1.191 ПКУ взагалі сказано, що постачанням товарів також вважається безоплатна передача майна іншій особі. Тож з погляду ПДВ безоплатна передача товарів прирівняна до їх постачання і є об'єктом оподаткування ПДВ (п. 185.1 ПКУ). На це вказують і податківці у підкатегорії 130.05 ЄБПЗ.
Роз'яснення з ЄБПЗ
<...> Постачання товарів — будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власника, у т. ч. продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (пп. 14.1.191 ст. 14 ПКУ).
У разі постачання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг без оплати база оподаткування визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче від звичайних цін (п. 188.1 ст. 188 ПКУ).
Підкатегорія 130.05 ЄБПЗ
Відповідно до абз. 5 п. 188.1 ПКУ, при постачанні товарів (послуг) без оплати податкові зобов'язання нараховуємо виходячи зі звичайної ціни товару. Такі ПЗ з ПДВ нараховуємо за датою оформлення документа, що підтверджує дарування товару. Таким документом, на думку автора, може бути акт списання подарованих товарів довільної форми. Показуємо ПЗ з ПДВ у рядку 1 Декларації з ПДВ1, з розшифруванням у рядку «Iнші» розділу I додатка Д5 до декларації з ПДВ.
Як ми зазначали вище, базою для нарахування ПЗ з ПДВ у цьому разі буде звичайна ціна на подарункові товари. А згідно з пп. 14.1.71 ПКУ звичайна ціна — це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотного, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Згідно з пп. 2 п. 2 розділу ХIХ ПКУ, до 1 січня 2013 року звичайна ціна визначається не ст. 39 ПКУ, а за нормами п. 1.20 Закону про прибуток2. I тут звичайною ціною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору (якщо п. 1.20 Закону про прибуток не встановлено іншого). Якщо не доведено зворотного, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін. Обов'язок доведення того, що ціна договору не відповідає рівню звичайної ціни у випадках, визначених Законом про прибуток, покладається на податковий орган (пп. 1.20.8 Закону про прибуток). На думку автора, для визначення рівня звичайних цін щодо нерекламних та рекламних товарів треба визначити, якою є ринкова вартість подібних товарів. I саме її взяти як звичайну ціну для потреб податкового обліку. Докладніше про звичайну ціну і правила її визначення після 01.01.2013 р. читайте у «ДК» №41/2012 та у «ДК» №37/2012 (при даруванні рекламних товарів).
Тепер декілька слів про виписування ПН при роздачі новорічних подарунків. Так, у разі дарування (безоплатного постачання) товарів слід виписати дві податкові накладні (п. 17 Порядку №13793).
1 Форма декларації, затверджена наказом Мінфіну України від 25.11.2011 р. №1492.
2 Закон України від 28.12.94 р. №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств».
3 Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну України від 01.11.2011 р. №1379.
У ПН, яку виписують першою, треба зазначити загальний обсяг поставки та суму ПДВ. У нашому випадку вони дорівнюватимуть нулю — адже ми даруємо товари. А оскільки передаємо їх звичайним фізособам (керівникам підприємств, їхнім заступникам, бухгалтерам тощо), то два примірники такої ПН залишаються у нас. У верхній лівій частині оригіналу ПН робимо позначку «Х» та зазначаємо тип причини 02 (постачання неплатнику податку) (п. 8 Порядку №1379). У рядках «Iндивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» ставимо нуль (див. пп. 8.1 Порядку №1379 та роз'яснення у підкатегорії 130.21 ЄБПЗ).
У другій ПН зазначаємо обсяг постачання виходячи зі звичайних цін та суму ПДВ за основною ставкою. У верхній лівій частині оригіналу ПН робимо позначку «Х» навпроти «Залишається у продавця (тип причини)» та вписуємо тип причини — «12. Виписана на вартість безоплатно поставлених товарів/послуг, обчислену виходячи з рівня звичайних цін» (п. 8 та п. 17 Порядку №1379). А у графі 3 «номенклатура постачання товарів/послуг» ПН зазначається «звичайна ціна за товарами, послугами, вказаними в податковій накладній №____» — ставимо порядковий номер податкової накладної, виписаної на суму безоплатного постачання цих товарів/послуг, яка дорівнює нулю, тобто порядковий номер «нульової» податкової накладної (пп. 12.2 Порядку №1379). Обидва примірники такої ПН залишаються у нас, адже маємо справу з фізособами (п. 17 Порядку №1379).
Решта реквізитів цих двох ПН, виписаних на новорічні подарунки клієнтам та бізнес-партнерам, заповнюємо за звичайними вимогами Порядку №1379.
Варто згадати і про ПК з ПДВ, відображений при придбанні товарів.
Пам'ятаймо, що право на ПК буде у тих випадках, коли товари/послуги використовуються в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку (п. 198.3 ПКУ). Так, у разі дарування рекламних товарів такі активи якраз і будуть використані у господарській діяльності, та й в оподатковуваних операціях (нараховано ПЗ при поставці (безоплатній роздачі), див. вище). А отже, ми виконали вимоги п. 198.3 ПКУ і маємо право на вхідний ПК з ПДВ за такими товарами. Факт використання їх у господарській діяльності буде підтверджено наказом керівника, в якому визначено, з якою метою і кому саме роздаються подарунки, а також актом на списання подарунків (довільної форми) та іншими вищезгаданими документами.
Тепер розгляньмо ситуацію з даруванням нерекламних товарів (звичайні куповані товари, які не мають ознак реклами підприємства чи його товарів (послуг)). Виходячи з норм п. 198.3 ПКУ, якщо ви купуєте товар для того, щоб безкоштовно комусь передати, і це не пов'язано з вашою господарською діяльністю (передача нерекламних товарів), то ви не маєте права на ПК за такою операцією.
Буває й таке, що ви планували використовувати товари в оподатковуваних операціях і в госпдіяльності та цілком законно суму «вхідного» ПДВ включили до ПК, але згодом вирішили подарувати їх своїм контрагентам. Тоді застосовуються норми п. 198.5 ПКУ: платник ПДВ зобов'язаний нарахувати ПЗ з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, за товарами/послугами, при придбанні яких ПДВ було включено до ПК, у разі якщо такі товари/послуги починають використовуватися в операціях, що не належать до господарської діяльності платника податку.
А отже, при даруванні (безкоштовній передачі) нерекламного товару, за яким ми колись відобразили у себе ПК з ПДВ, тепер треба нарахувати собі ПЗ з ПДВ, бо такі товари вже не будуть використані у госпдіяльності.
Як ми зазначали вище, дарування товарів прирівняно до їх постачання, тож нараховуємо ПЗ з ПДВ. А тепер, на вимогу п. 198.5 ПКУ, ми ще раз повинні нарахувати собі ПЗ з ПДВ. Отже, матимемо подвійне нарахування ПЗ з ПДВ за однією операцією. Звичайно, дехто з бухгалтерів може говорити, що вдруге собі нараховувати ПЗ з ПДВ не треба. Але спеціалісти ДПСУ під час перевірки, найімовірніше, дотримуватимуться протилежної позиції — що нарахувати ПЗ з ПДВ вдруге все-таки було потрібно, щоб нівелювати собі ПК з ПДВ, який при придбанні товарів було нараховано згідно з п. 198.3 ПКУ.
Увага! Якщо при даруванні товарів ви все-таки поставите собі податковий дохід, як сказано у згаданій вище УПК №581, тоді, на думку автора, можна говорити, що такі товари (навіть нерекламні) використані у госпдіяльності (нараховано дохід) і в оподатковуваних операціях (нараховано ПЗ з ПДВ при безкоштовній поставці). А отже, нараховувати ще раз ПЗ з ПДВ (якщо попередньо за цими товарами було визнано ПК з ПДВ) за такими товарами за правилами п. 198.5 ПКУ не треба. Звичайно, за умови виконання всіх вимог ст. 198 ПКУ.
Податок на доходи
При даруванні фізособам, зрозуміло, слід пам'ятати про податок на доходи. Але у випадку з новорічними подарунками цього податку можна уникнути. Так, у пп. 165.1.39 ПКУ сказано, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізособи не включаються подарунки, якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (з розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі. А оскільки наші подарунки — негрошові, то під згадану норму ми у принципі потрапляємо, за умови що сукупна вартість подарунка (з розрахунку на місяць) становитиме не більше 536,50 грн (у 2012 році). Усе, що перевищує цю суму, підлягає оподаткуванню ПДФО як додаткове благо, надане фізособі (пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ). Що ПДФО слід утримувати саме з різниці, говорить і ДПСУ в листі від 08.10.2012 р. №2972/0/51-12/17-1115).
При цьому не забувайте: базою оподаткування буде вартість за звичайними цінами. До того ж треба застосувати натуральний коефіцієнт, визначений згідно з п. 164.5 ПКУ (1,176471 — якщо ставка ПДФО 15%, та 1,204819 — якщо 17%). Крім того, пам'ятайте, вам слід узяти в осіб, які отримали від вашого підприємства подарунки, ідентифікаційні номери (або серію та номер паспорта — для осіб, які через релігійні переконання відмовилися від ідентифікаційного номера).
Незалежно від того, оподаткували ви подарунок ПДФО чи ні, як податковий агент ви повинні показати виплачений дохід (та, за наявності, утриманий ПДФО) у ф. №1ДФ1 (пп. 168.1.1 ПКУ). Ту частину подарунка, яка не потрапляє під оподаткування, показують з ознакою доходу «160», а оподатковувану — з ознакою «126». Таку саму думку висловили і податківці у підкатегорії 140.04 ЄБПЗ.
Роз'яснення з ЄБПЗ
<...> Вартість дарунків, яка не перевищує 50 відсотків однієї заробітної плати (з розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ за ознакою доходу «160». Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків*, які надаються платнику податків, перевищує у 2011 році 470,50 грн, у 2012 році — 536,50 грн, то сума такого перевищення оподатковується ПДФО за ставками 15% та/або 17% і відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ з ознакою доходу «126» як додаткове благо.
Підкатегорія 140.04 ЄБПЗ
* Хоча йдеться про подарунки дітям, але загальна суть ситуації поширюється й на наші випадки.
Бухгалтерський облік
При даруванні товарів дохід у бухгалтерському обліку не виникає. Такий висновок ми робимо з п. 5 П(С)БО 15 «Дохід», п. 3 П(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» та п. 4 П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати». Адже внаслідок такої операції активи не збільшуються (а зменшуються), а зобов'язання залишаються незмінними. Отож дохід у такому разі не виникає, бо немає критеріїв його визнання.
Якщо ми даруємо контрагентам товари рекламного характеру, то можна стверджувати, що така операція спрямована на стимулювання обсягів продажу. Тож вартість подарованих рекламних сувенірів потрапить на дебет рахунка 93 «Витрати на збут». Адже саме до витрат на збут, зокрема, відносять витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг) (п. 19 П(С)БО 16 «Витрати»2). У такому разі буде цілком логічним проведення Д-т 93 — К-т 209 «Iнші матеріали». Підставою для відображення цієї операції у бухобліку стане, наприклад, акт на списання подарованих товарів.
1 Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. №1020.
2 Затверджено наказом Мінфіну України від 31.12.99 р. №318.
Якщо ж подарунком є товари, які ніяк не можна назвати рекламними, то і в такому разі доходу не буде згідно з тим самим п. 5 П(С)БО 15 (див. вище). А ось щодо витрат, то, на думку автора, вони все ж таки будуть. Так, згідно з п. 6 П(С)БО 16, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови що ці витрати можуть бути достовірно оцінені. У разі дарування у нас зменшуються активи, які ми можемо достовірно оцінити. Ці витрати радимо відображати на дебеті субрахунка 949 «Iнші витрати операційної діяльності». Відповідно проведення буде Д-т 949 — К-т 209, і знову ж таки на підставі первинного документа.
До речі, згідно з п. 1.3 Iнструкції №1411 суми нарахованого ПЗ з ПДВ у такому разі теж потрапляють до витрат на дебет субрахунка 949.
1 Iнструкція з бухгалтерського обліку податку на додану вартість, затверджена наказом Мінфіну України від 01.07.97 р. №141.
Приклад ТОВ «Супер» замовило у постачальника 2000 горняток зі своїм логотипом (загальна вартість з ПДВ — 12000 грн) і 2000 настінних календарів зі своєю рекламою (загальна вартість з ПДВ — 6000 грн). А в іншого постачальника — подарункові набори цукерок кількістю 200 шт. на загальну вартість 24000 грн (з ПДВ).
Усі ці товари будуть подаровані контрагентам та бізнес-партнерам підприємства з нагоди новорічно-різдвяних свят. З подарованих товарів ПДФО не сплачували, бо вартість подарунка у кожному окремому випадку не перевищувала 500 грн, а отже, тут діють норми пп. 165.1.39 ПКУ.
На підставі акта на списання подарункових наборів бухгалтерія списала до витрат безкоштовно роздані 2000 горняток, 2000 настільних календарів та 200 наборів цукерок.
Умовно звичайна ціна 1 горнятка та настільного календаря — 8,50 грн, а набору цукерок — 120 грн.
Бухгалтерський та податковий облік за умовами прикладу показано у таблиці.
Таблиця
Облік подарунків контрагентам
№ з/п
|
Зміст операції
|
Бухгалтерський облік
|
Сума, грн
|
Податковий облік
|
||
Д-т
|
К-т
|
Доходи
|
Витрати
|
|||
1.
|
Придбано горнятка з логотипом компанії та календарі з рекламою компанії |
209/склад
|
631
|
15000
|
—
|
—
|
2.
|
Відображено податковий кредит з ПДВ (за наявної належним чином оформленої податкової накладної) |
641
|
631
|
3000
|
—
|
—
|
3.
|
Оплачено постачальнику вартість горняток та календарів |
631
|
311
|
18000
|
—
|
—
|
4.
|
Отримано від іншого постачальника подарункові набори цукерок (ПК з ПДВ не показуємо, бо цей товар не буде використовуватися у госпдіяльності) |
209/склад
|
631
|
24000
|
—
|
—
|
5.
|
Оплачено постачальнику вартість подарункових наборів цукерок |
631
|
311
|
24000
|
—
|
—
|
6.
|
Передано товар особі, відповідальній за роздавання подарунків контрагентам та бізнес-клієнтам |
209/акція
|
209/склад
|
39000
|
—
|
—
|
7.
|
Списано до витрат на збут вартість горняток та календарів як товарів, розданих з рекламною метою (запис роблять на підставі акта на списання подарункових наборів) |
93
|
209/акція
|
15000
|
—*
|
15000
|
8.
|
Нараховано ПЗ з ПДВ на вартість безкоштовно розданих горняток та календарів (звичайна ціна подарованих товарів — 17000 грн) |
93
|
641/ПДВ
|
3400
|
—
|
—
|
9.
|
Списано на витрати вартість подарункових наборів цукерків |
949
|
209/акція
|
24000
|
—*
|
—
|
10.
|
Нараховано ПЗ з ПДВ на вартість подарованих наборів цукерок (звичайна ціна у такому разі — 24000 грн) |
949
|
641/ПДВ
|
4800
|
—
|
—
|
* На думку автора, тут доходу не буде. А от податківці вважають, що у цьому разі слід збільшити податковий дохід на рівні звичайної ціни подарунка. У нашому випадку це становитиме умовно 41000 грн (17000 + 24000). |
Нормативна база
- Закон про рекламу — Закон України від 03.07.96 р. №270/96-ВР «Про рекламу».
- УПК №581 — Узагальнююча податкова консультація щодо порядку визначення доходу та витрат за операціями з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг), затверджена наказом ДПСУ від 05.07.2012 р. №581.
Василь БРЮХОВИЦЬКИЙ, «Дебет-Кредит»