Нове в класифікації суб'єктів господарювання
Питання класифікації суб'єктів господарювання, залежно від обсягів діяльності, останнім часом піднімалося на сторінках «ДК» неодноразово. Проблема — в існуванні кількох класифікацій, що використовуються для різних цілей. I ось нещодавно Верховною Радою був прийнятий і 19 квітня набрав чинності Закон №4618, що визначив нові критерії віднесення суб'єктів господарювання до суб'єктів малого підприємництва.
Амортизацію кондиціонера — на витрати
Облік основних засобів нерідко викликає запитання. У листі від 02.12.2011 р. №6761/6/15-1415 (див. «ДК» №21/2012) ДПСУ розглядає відображення у складі витрат суми амортизації витрат на придбання основних засобів. Але йдеться тут не про верстат чи комп'ютер — з ними питань було б менше. А от витрати на засоби забезпечення комфорту, як-от кондиціонер чи пилосос, зазвичай визнаються податковими витратами неохоче. Коротко розглянемо податковий облік придбання таких ОЗ.
Дата узгодження ПЗ у разі звернення до суду
З огляду на зростання кількості підстав проведення перевірок та неоднозначності і прозорості їх проведення все частіше на перший план виходить питання звернення до суду за результатами перевірки. Як відомо, оскарження результатів перевірки може бути адміністративним та судовим. Проте практика свідчить, що саме судове оскарження частіше своїм результатом має винесення рішення на користь платника податків. З'ясуймо основні нюанси визначення моменту узгодження ПЗ у разі звернення до суду.
Куди віднести витрати на митного брокера
Наша компанія зовсім нещодавно почала здійснювати ЗЕД-операції. При імпорті товарів для прискорення їх митного оформлення ми залучаємо митного брокера. Чи можна витрати на брокера віднести до витрат періоду як адміністративні витрати? Чи все ж таки їх слід включити до собівартості ввезених товарів?
Матеріальна відповідальність працівників
У цьому матеріалі ми розповімо про матеріальну відповідальність працівників за завдану майнову шкоду. Розглянемо порядок визначення завданої матеріальної шкоди та правила її утримання з працівника. Звісно, кожен більш-менш досвідчений бухгалтер стикався у своїй роботі з притягненням до матвідповідальності працівників. Тож комусь ми просто нагадаємо основні нюанси, а для декого розкриємо й приховані особливості. Про нюанси податкового і бухгалтерського обліку читайте у другій частині статті в наступному «ДК».
Документальне оформлення ремонтів та поліпшень ОЗ
У народі кажуть: ніщо не вічне, все колись ламається... Справді, будь-який об'єкт основних засобів (далі — ОЗ) може вийти з ладу (тобто зламатися, пошкодитися, зруйнуватися). Тому якщо підприємство планує надалі використовувати такий актив у виробничому процесі, то береться його ремонтувати (поліпшувати). А під час такої копіткої справи треба оформити силу-силенну документів. Тож сьогодні розповімо, які документи, зазвичай, складають при ремонті (поліпшенні) ОЗ.
Консалтинг та інші послуги від нерезидента
Операціям придбання товару, якщо постачальником є нерезидент, присвячено багато матеріалів. Але нерезидент може бути постачальником не лише товару, а й послуг — причому таких специфічних, як послуги з консалтингу, маркетингу, реклами чи інжинірингу. Їх відображення в обліку резидента потребує особливої уваги.