• Посилання скопійовано

Що нового

Визначено Порядок здешевлення іпотеки

! Громадянам, які потребують поліпшення житлових умов

Кабмін затвердив:

1) Порядок здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

2) обсяги забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Порядок визначає механізм здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, шляхом відшкодування частини процентів за кредитами, отриманими на будівництво чи придбання в об'єктах незавершеного будівництва житла.

Постанова КМУ від 25.04.2012 р. №343 чинна з 04.05.2012 р.


Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків у фінустановах

! Банкам

Мінфін затвердив новий Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до органів державної податкової служби.

Нацбанк, банки та інші фінустанови протягом 3 робочих днів з дня відкриття/закриття рахунків платників податків (включаючи день відкриття/закриття) подають відомості про це в електронному вигляді з використанням надійних засобів ЕЦП з посиленими сертифікатами відкритих ключів засобами електронної пошти мережі Iнтернет на адресу Iнформаційного порталу ДПСУ.

Орган ДПС протягом 3 робочих днів з дня отримання повідомлення в електронному вигляді має надіслати до фінустанови засобами телекомунікаційного зв'язку електронне повідомлення-відповідь щодо взяття рахунка на облік. У разі відмови в узятті рахунка на облік повідомлення-відповідь має містити підставу відмови.

Датою початку видаткових операцій за рахунком платника (крім банку) у фінустанові є дата однієї з подій, що настала першою: отримання повідомлення-відповіді з відміткою про взяття рахунка на облік в ДПС або реєстрації отримання фінустановою корінця повідомлення з відміткою про взяття рахунка на облік в ДПС.

Наказ Мінфіну від 02.04.2012 р. №426 чинний з 14.05.2012 р. Див. у наступних числах «ДК»


Порядок використання ПДВ, сплачених переробними підприємствами

! Тваринницьким підприємствам

Кабмін вніс зміни до постанови від 02.03.2011 р. №246, якими, зокрема, у новій редакції викладено Порядок використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету.

Отож бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку галузі тваринництва шляхом здійснення виплати:

1) спеціальної бюджетної дотації фізособам за утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби;

2) часткового відшкодування:

— вартості закуплених племінних телиць, нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності;

— відсоткової ставки за кредитами, залученими на будівництво і реконструкцію тваринницьких та птахівничих ферм і комплексів, придбання технологічного обладнання та механізмів, закупівлю тварин і птиці;

— вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, а також придбаного обладнання та механізмів вітчизняного виробництва для тваринництва і птахівництва;

— витрат на закупівлю установки індивідуального доїння.

Постанова КМУ від 23.04.2012 р. №342 чинна з 14.05.2012 р. Див. у наступних числах «ДК»


На матдопомогу разового характеру ЄСВ не нараховується

! Платникам ЄСВ

ПФУ зазначив, що матдопомога, яка має систематичний характер, відноситься до зарплати, як інші заохочувальні та компенсаційні виплати, а отже, є базою для нарахування та утримання ЄСВ.

ЄСВ не нараховується на матдопомогу разового характеру, що надається окремим працівникам у зв'язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання, незалежно від того, скільки разів на рік працівникові виплачується зазначена допомога. Тобто допомога була надана у непередбачених (екстрених) випадках, коли необхідність її отримання виникла раптово, за умови подання заяви. А розмір такої допомоги визначався адміністрацією підприємства.

Лист ПФУ від 08.02.2012 р. №2929/03-30, див. «ДК» №21/2012


Не переоформлений вчасно документ дозвільного характеру є недійсним

! СГД

Мінекономрозвитку роз'яснило, що:

1) суб'єкти господарювання можуть звернутися за одержанням документів дозвільного характеру та подавати декларації для реєстрації до моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців запису про їх припинення;

2) підставами для анулювання документа дозвільного характеру є:

— звернення суб'єкта господарювання із заявою про анулювання документа дозвільного характеру;

— припинення юридичної особи (злиття, приєднання, поділ, перетворення або ліквідація), якщо інше не визначено законом;

— припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

— встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

3) не переоформлений в установлений строк документ дозвільного характеру є недійсним.

Лист Мінекономрозвитку від 04.05.2012 р. №3623-04/16943-08, див. «ДК» №21/2012


Положення про Порядок продажу пакетів акцій АТ — у новій редакції

! АТ

Фонд держмайна виклав у новій редакції Положення про порядок продажу пакетів акцій акціонерних товариств на відкритих грошових регіональних аукціонах, яким визначається механізм організації та проведення відкритих грошових регіональних аукціонів з продажу пакетів не проданих на фондових біржах акцій акціонерних товариств.

Так, об'єктами продажу на аукціоні є пакети не проданих на фондових біржах акцій акціонерних товариств, створених на базі об'єктів державної власності, віднесених до групи «B», що підлягають продажу за гроші згідно з рішеннями, які приймаються державними органами приватизації.

Аукціон проводиться у вигляді відкритих торгів «з голосу» за принципом досягнення найвищої ціни продажу пакета акцій акціонерного товариства.

Продаж пакета акцій підприємств на аукціоні полягає у передачі права власності покупцю, який став переможцем аукціону і запропонував під час торгів максимальну ціну.

Наказ Фонду держмайна від 19.03.2012 р. №388 чинний з 14.05.2012 р.


Особливості заповнення податкової накладної

! Платникам ПДВ

ДПС у м. Києві повідомила, що порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту.

Порушенням порядку заповнення податкової накладної вважатиметься перш за все відсутність у податковій накладній хоча б одного показника, який є її обов'язковим реквізитом, а також невідповідність показників, зазначених у податковій накладній, умовам поставки (ціна, вартість, номенклатура, кількість товару тощо).

Тож якщо в податковій накладній всі обов'язкові реквізити заповнені правильно, то незалежно від того, що у формі податкової накладної у графі «Форма проведення розрахунків» замість слова «рахунка» відображено слово з іншим закінченням «рахунку» (замість -а зазначене закінчення -у), така накладна вважається заповненою без порушень (за умови правильно заповнених всіх інших реквізитів).

Лист ДПС у м. Києві від 13.04.2012 р. №2174/10/06-408


Ритуальні послуги звільняються від ПДВ, якщо постачаються держслужбами

! Платникам ПДВ

ДПС у м. Києві зазначає, що:

1) операції з постачання послуг з поховання та ритуальних товарів звільняються від ПДВ тільки, якщо таке постачання здійснюється державними та комунальними службами;

2) за зверненням платників податків контролюючі органи безкоштовно надають консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися суто платником податків, якому надано таку консультацію.

Лист ДПС у м. Києві від 22.03.2012 р. №1463/10/06-406


Оздоровлення дітей застрахованих осіб за рахунок ФСС з ТВП у 2012 р. дозволено

! Страхувальникам та застрахованим у ФСС з ТВП

ФСС з ТВП дозволив як виняток у 2012 р. правлінням відділень Фонду приймати рішення щодо фінансування за рахунок коштів Фонду оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення з тривалістю оздоровчої зміни не менше 14 днів.

Постанова ФСС з ТВП від 03.04.2012 р. №15 чинна з 14.05.2012 р.


В останній день подання електронна звітність приймається до 24-ї години

! Платникам податків

ДПС у Харківській області нагадує, що податкова декларація подається до ДПС за вибором платника податків одним із таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Платник зобов'язаний за кожен звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи здійснював такий платник госпдіяльність у звітному періоді.

У разі надсилання декларації поштою платник повинен здійснити таке надсилання на адресу відповідного органу ДПС не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а у разі подання податкової звітності в електронній формі — не пізніше закінчення останньої години дня, в якому закінчується такий граничний строк.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата і час, зафіксовані у першій квитанції.

Лист ДПС в Харківській області від 07.10.2011 р. №1666/А/17-170, див. «ДК» №21/2012


ПДВ в операціях з постачання будробіт для будівництва житла за державні кошти

! Платникам ПДВ

ДПСУ повідомляє, що операцією з першого постачання доступного житла і житла, що будується із залученням державних коштів, вважатиметься операція з передачі права власності (оформлення правоустановчих документів) на готове новозбудоване житло (об'єкт житлового фонду) першому його власнику.

Якщо платник придбаває/виготовляє товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту платника.

Таким чином, підрядні організації, які залучені замовником до будівництва об'єктів житла, що будується за державні кошти, не повинні нараховувати ПДВ на виконані ними будівельно-монтажні роботи з такого будівництва.

Податковий кредит за витратами, пов'язаними з виконанням таких робіт, цими організаціями не формується.

Лист ДПСУ від 24.02.2012 р. №2504/5/15-3416 див. у наступних числах «ДК»


Як оподатковуються операції, пов'язані із безоплатною передачею ОЗ

! Платникам податку на прибуток

ДПСУ роз'яснила, що в разі якщо основні засоби безоплатно передаються з державної власності у комунальну, то їх вартість не враховується для визначення об'єкта обкладення податком на прибуток.

Водночас до придбання прирівнюються операції з отримання ОЗ та нематеріальних активів у разі отримання в господарське відання ОЗ, що не підлягають приватизації, за рішеннями центральних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень, у разі зарахування на баланс.

Витрати на придбання ОЗ підлягають амортизації.

Крім того, доходи платника у вигляді вартості основних засобів, безоплатно отриманих або виготовлених чи споруджених за рахунок коштів бюджету або кредитів, визнаються доходами в сумі, що дорівнює сумі амортизації відповідних активів, нарахованих у порядку, передбаченому ПКУ, у момент нарахування такої амортизації.

Лист ДПСУ від 24.04.2012 р. №7234/6/15-1415 див. у наступних числах «ДК»


Держдивіденди — не податок

! Державним унітарним підприємствам

ДПСУ нагадує, що державні унітарні підприємства та їх об'єднання зобов'язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до держбюджету:

1) 30% — державні унітарні підприємства, що є суб'єктами природних монополій, та державні унітарні підприємства, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн грн;

2) 15% — інші державні унітарні підприємства.

Відповідно до Порядку відрахування до держбюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами і їх об'єднаннями частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету, визначається відповідно до форми розрахунку, встановленої ДПС, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.

Таким чином, частина прибутку (доходу) не є податковим платежем. Водночас контроль за відрахуванням до держбюджету частини чистого прибутку (доходу) покладено на ДПС. Оскільки частину чистого прибутку (доходу) сплачують державні унітарні підприємства та їх об'єднання, які мають статус юрособи, то філії цих підприємств не повинні сплачувати частину чистого прибутку (доходу) та, відповідно, зазначати у декларації з податку на прибуток підприємств частину чистого прибутку (доходу).

Лист ДПСУ від 22.03.2012 р. №5138/6/15-1215 див. у наступних числах «ДК»


Нова редакція Порядку проведення аукціонів за гроші

! АТ

Фонд держмайна виклав у новій редакції Порядок проведення спеціалізованих аукціонів за гроші, яким визначається механізм організації та проведення спеціалізованих аукціонів за гроші, об'єктом продажу яких є не продані на фондових біржах акції акціонерних товариств (далі — АТ), створених у процесі приватизації на базі об'єктів державної власності, віднесених до групи «B».

Так, рішення про продаж акцій АТ на аукціоні приймає відповідний державний орган приватизації.

До продажу на аукціоні пропонуються пакети акцій АТ згідно із затвердженим планом розміщення акцій.

На поточний аукціон може бути запропоновано до продажу тільки один пакет акцій окремого АТ.

Наказ Фонду держмайна від 21.03.2012 р. №399 чинний з 14.05.2012 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру