• Посилання скопійовано

Щодо справляння туристичного збору

Лист ДПАУ від 21.04.2011 р. №4954/7/15-0716

Щодо справляння туристичного збору

Суттєво. Положеннями ПКУ податкові агенти щодо туристичного збору визначаються загальною категорією осіб.

! Податковим агентам щодо туристичного збору

<...>

З 1 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі — ПКУ).

Будь-які питання щодо оподаткування регулюються ПКУ і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до ПКУ та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства (пункт 7.3 статті 7 ПКУ).

Статтею 3 ПКУ визначено, що податкове законодавство України складається, зокрема, з рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Відповідно до пункту 12.3 статті 12 ПКУ рішення про встановлення місцевих податків та зборів приймають сільські, селищні та міські ради.

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначені статтею 7 цього Кодексу, з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору (підпункт 12.3.2 пункту 12.3 статті 12 ПКУ).

Пунктом 7.1 статті 7 ПКУ визначено, що під час встановлення податку обов'язково визначаються такі елементи: платники податку, об'єкт оподаткування, база оподаткування, ставка податку, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку.

Повноваження сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів встановлені у пункті 12.4 статті 12 ПКУ. Відповідно до цього пункту визначення переліку податкових агентів згідно зі статтею 268 ПКУ покладено, зокрема, на міські ради.

Відповідно до статті 10 ПКУ до місцевих податків і зборів віднесено туристичний збір, який відповідно до пункту 268.5 статті 268 ПКУ може справлятися згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради податковими агентами, а саме: адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами; квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму; юридичними особами або фізичними особами — підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Отже, положеннями ПКУ податкові агенти щодо туристичного збору визначаються загальною категорією осіб.

Разом з тим звертаємо увагу, що відповідно до статті 18 ПКУ податковим агентом визнається особа, на яку ПКУ покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені ПКУ для платників податків.

Згідно зі статтею 16 ПКУ платники податків зобов'язані стати на облік у контролюючих органах у порядку, встановленому законодавством України, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, установлених податковим законодавством.

Заступник голови комісії з проведення реорганізації ДПА України,
заступник голови ДПА України О. ЛЮБЧЕНКО

До змісту номеру