• Посилання скопійовано

Що нового

Увага! Внесено зміни до ПЗ з формування електронної звітності

! Платникам податків

На сайті ДПАУ www.sta.lviv.ua у розділі «Безкоштовне програмне забезпечення» розміщено доповнення до програмного забезпечення «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» станом на 10.06.2011 р. (версія 1.29.13).

ДПА у Львівській області


Затверджено нову форму Декларації держдивідендів

! Платникам держдивідендів

ДПАУ наказом від 16.05.2011 р. №285 затвердила форму Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їхніми об'єднаннями.

Наказ ДПАУ від 16.05.2011 р. №285 набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.06.2011 р. не опублікований), читайте у наступних числах «ДК»


Підписано Закон про застосування МСФЗ в Україні з 1 січня 2012 р.

! Підприємствам

Президент підписав зміни до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», якими передбачається застосування міжнародних стандартів фінзвітності.

Для публічних акціонерних товариств, банків та страховиків передбачено складання фінзвітності за міжнародними стандартами в обов'язковому порядку починаючи з 1 січня 2012 р. Це саме стосуватиметься підприємств, що займаються певними видами господарської діяльності.

Решта підприємств визначатимуть самі (за погодженням з власником або уповноваженим ним органом), наскільки їм доцільно використовувати у звітності міжнародні стандарти.

Також передбачається опублікування публічними АТ, підприємствами — емітентами іпотечних облігацій, іпотечних сертифікатів, облігацій підприємств та фондів операцій з нерухомістю, а також професійними учасниками фондового ринку, банками, страховиками й іншими фінустановами підтвердженої аудитором річної фінансової звітності не пізніше 30 квітня наступного за звітним року.

Закон вiд 12.05.2011 р. №3332-VI чинний з 11.06.2011 р.


Які дні не зараховуються до стажу роботи, що дає право на щорічну додаткову відпустку

! Працедавцям та працівникам

Мінпраці зазначає, що відповідно до ст. 9 Закону «Про відпустки» до стажу роботи, який дає право на щорічні додаткові відпустки, зараховується:

1) час фактичної роботи зі шкідливими та важкими умовами праці й особливим характером праці, якщо працівник зайнятий у цих умовах не менше половини тривалості робочого дня;

2) час щорічних основної та додаткових відпусток за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці й за особливий характер праці;

3) час роботи вагітних жінок, переведених на підставі медичного висновку на легшу роботу, на якій вони не зазнають впливу несприятливих виробничих факторів.

Отже, якщо працівник перебував на лікарняному, у відпустці без збереження зарплати, на курсах підвищення кваліфікації тощо, — ці дні не зараховуються до стажу роботи, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці. При цьому працівникові надається така відпустка тривалістю пропорційно до фактично відпрацьованого часу, а не повної тривалості.

Лист Мінпраці від 27.01.2011 р. №14/13/116-11 див. у наступних числах «ДК»


Ліквідовуються орендні підприємства

! Власникам та орендарям державного та комунального майна

Законом «Про оренду державного та комунального майна» визначено перелік об'єктів та майна, що не можуть бути об'єктами оренди.

Крім того:

1) переглянуто порядок укладання договору оренди;

2) установлено, що порядок проведення конкурсу визначається: КМУ — для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою Автономної Республіки Крим, — для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування — для об'єктів, що перебувають у комунальній власності;

3) скасовано обмеження, відповідно до якого річна орендна плата за користування цілісним майновим комплексом підприємства, його структурним підрозділом не може перевищувати 10% вартості орендованого майна;

4) установлено, що державні (комунальні) підприємства, установи та організації є орендодавцями щодо державного та комунального нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 м2 на одне підприємство, установу, організацію, та іншого окремого індивідуально визначеного майна;

5) визначено, що різниця між нарахованою платою за суборенду і тією її частиною, яку отримує орендар, спрямовується до державного або місцевого бюджету тощо.

Закон України від 21.04.2011 р. №3269-VI чинний з 24.05.2011 р.


Обмеження витрат на відрядження може встановлюватися керівником підприємства

! Працедавцям та працівникам

ДПАУ зазначає, що платники податку на прибуток підприємств не мають права включати до витрат суми витрат, понесених у зв'язку з придбанням товарів та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізособи-СПД, що сплачує ЄП, в т. ч. витрат на проживання у готелі, власником якого є ФОП, що сплачує ЄП, під час відрядження працівника підприємства.

Крім того, у Iнструкції про службові відрядження в межах України та за кордон визначено, що керівник підприємства може встановлювати додаткові обмеження щодо сум та цілей використання коштів, наданих на відрядження: витрат на наймання житлового приміщення, на побутові послуги, транспортні та інші витрати. Ці обмеження запроваджуються наказом керівника підприємства.

У такому випадку до складу витрат підприємства включається сума витрат відрядженого працівника на проживання в розмірі, що не перевищує встановлені наказом керівника підприємства обмеження.

Лист ДПАУ від 27.04.2011 р. №11953/7/15-0317


Штраф за несвоєчасно повернуті кошти застосовуватиметься за період до 2011 року

! Страхувальникам в ФСС з ТВП

Фахівці ФСС з ТВП зазначають, що у разі виявлення порушень за період до 1 січня 2011 р. у рішенні про застосування фінансових санкцій до страхувальників має відображатися посилання на порушену законодавчу норму, що була чинною на момент учинення порушення законодавства.

Крім того, на їхню думку, штраф у розмірі 10% за несвоєчасно повернуті або не повернуті у повному обсязі кошти (передбачений абз. 2 ч. 1 ст. 30 Закону №2240) застосовується і до порушень за період до 1 січня 2011 р.

Лист ФСС з ТВП від 17.05.2011 р. №01-16-1181


Як правильно подати уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість?

! Платникам ПДВ

Платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:

1) або подати уточнюючий розрахунок та сплатити суму недоїмки і штраф у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку (пп. «а» п. 50.1 ПКУ);

2) або відобразити суму недоїмки у складі декларації з цього податку, яка подається за податковий період, наступний за періодом, в якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку (пп. «б» п. 50.1 ПКУ).

Згідно з п. 198.6 ПКУ, у разі якщо платник податків не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманої податкової накладної, таке право зберігається за ним упродовж 365 календарних днів з дати виписування податкової накладної.

Платники податків, які застосовують касовий метод, мають право включити до податкового кредиту суми податку на підставі податкових накладних, отриманих упродовж 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податків.

Останнім днем включення зазначеної податкової накладної до Реєстру виданих і отриманих податкових накладних є 365-й день з дня виписування податкової накладної.

Уточнена податкова накладна включається до Реєстру звітного періоду або з буквою У (ПНУ) і включається до підсумків для уточнюючих розрахунків, або як звичайна податкова накладна (ПН) відображається у поточному Реєстрі.

Реєстр є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з ПДВ (п. 7 Реєстру).

Таким чином, «запізнілу» податкову накладну слід включити до поточного Реєстру (уточнюючі реєстри не подаються) та відобразити у декларації за поточний звітний період або подати уточнюючий розрахунок.

ДПА у м. Севастополі


Визначено порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю

! Суб'єктам містобудування

Кабмін зазначив, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами Держархбудінспекції та її територіальних органів шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Планові перевірки проводитимуться не частіше ніж один раз на півроку та триватимуть не більше 10 робочих днів (за потреби можуть бути продовжені не більше ніж на 5 робочих днів).

Позапланові перевірки можливі за умови виникнення відповідних підстав (визначені у Порядку). Строк їх проведення не може перевищувати 5 робочих днів (може бути продовжено одноразово на строк не більше ніж на 2 робочі дні).

У Порядку Кабмін чітко прописав повноваження перевіряльників посадових осіб інспекції та суб'єктів містобудування, щодо яких здійснюється держконтроль, а також зазначив особливості оформлення результатів проведених перевірок.

Постанова Кабміну від 23.05.2011 р. №553 чинна з 02.06.2011 р.


Для визначення податкового статусу іноземця посвідки недостатньо

! Iноземцям

ДПАУ, посилаючись на пп. 14.1.213 ПКУ, дійшла висновку, що видана іноземцю посвідка на постійне проживання в Україні є лише дозволом на постійне проживання в Україні і не підтверджує факту проживання іноземця в Україні. Тому вона не може бути документом, який свідчить про резидентський статус платника податку в Україні.

Достатньою підставою для визначення особи резидентом є, зокрема, самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому цим Кодексом.

Отже, іноземець повинен документально підтвердити факт свого проживання (перебування на території України понад 183 дні протягом календарного року).

Лист ДПАУ від 05.04.2011 р. №6506/6/17-0715 див. у наступних числах «ДК»


Максимальна кількість учасників ТзОВ тепер може сягати 100 осіб

! ТзОВ

ВРУ змінила максимальну кількість учасників ТзОВ — тепер вона може сягати 100 осіб. Ті ТзОВ, які бажають прийняти до своїх лав нових учасників, повинні це зробити до 01.01.2012 р.

Закон від 12.05.2011 р. №3326-VI чинний з 11.06.2011 р.


Мінпраці роз'яснило питання регулювання підвищення кваліфікації працівників

! Працівникам

Мінпраці зазначило, що обов'язковість періодичної перепідготовки або підвищення кваліфікації встановлено:

1) Положенням про професійне навчання кадрів на виробництві. Згідно з цим документом періодичність підвищення кваліфікації встановлюється, як правило, не рідше одного разу на 5 років;

2) Генеральною угодою про регулювання основних принципів та норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2010 — 2012 роки, згідно з якою умови для забезпечення підвищення кваліфікації працівників повинні створюватися не рідше одного разу на п'ять років.

Лист Мінпраці від 14.04.2011 р. №3900/0/14-11/021 див. у наступних числах «ДК»

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру