• Посилання скопійовано

Про надання інформації

Лист ДПАУ від 23.02.2011 р. №5173/7/10-1017/665

Про надання інформації

Суттєво. Органи ДПС мають право складати стосовно платників податків — фізосіб та посадових осіб платників податків — юросіб протоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом.

! Платникам податків

Державна податкова адміністрація України за результатами розгляду звернень підпорядкованих органів державної податкової служби щодо можливості складання протоколів про адміністративні правопорушення повідомляє таке.

Відповідно до статті 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП) органи державної податкової служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 166-6).

Частиною другою статті 255 КУпАП передбачено, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 — 244-18 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 — 221 цього Кодексу, протоколи про адміністративні правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1 — 163-4, 16312, 164, 164-5, 177-2) мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.

Отже, посадові особи органів державної податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255 КУпАП можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтями 51-2, 155-1, 163-1 — 163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП.

Відповідно до підпункту 20.1.21 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі — ПК) органи державної податкової служби мають право складати стосовно платників податків — фізичних осіб та посадових осіб платників податків — юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом.

Права, передбачені підпунктами 20.1.12 — 20.1.22, надаються головам державних податкових адміністрацій і начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам.

Разом з тим статтею 237 Цивільного кодексу України (далі — ЦК) визначено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, установлених актами цивільного законодавства.

Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК).

Статтею 7 Закону України від 4 грудня 1990 року №509-XII «Про державну податкову службу в Україні» зазначено, що Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, відповідні бланки, рахунки в установах банків.

Відповідно до пункту 4 Положення про державну податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та Севастополі, затвердженого наказом ДПА України від 23.10.2007 р. №601, регіональну ДПА очолює голова, який здійснює керівництво регіональною ДПА, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їхньої відповідальності.

Пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну, об'єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекцію, затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 р. №412, передбачено, що ДПI очолює начальник, крім спеціалізованої ДПI, яку очолює заступник голови державної податкової адміністрації — начальник спеціалізованої ДПI (далі — начальник ДПI), який здійснює керівництво ДПI, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їхньої відповідальності.

Також згідно з пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 р. №412, ДПI очолює начальник, який здійснює керівництво ДПI, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їхньої відповідальності.

Враховуючи зазначене, чинним законодавством України не заборонено органам державної податкової служби України в особі голів державних податкових адміністрацій, начальників державних податкових інспекцій та їхніх заступників уповноважувати посадових осіб таких органів складати зазначені вище протоколи про адміністративні правопорушення.

Заступник голови комісії з проведення реорганізації ДПА України,
перший заступник голови ДПС України начальник податкової міліції А. ГОЛОВАЧ

До змісту номеру