Первинні документи: правила оформлення та зберігання
Розгляньмо ключові практичні аспекти роботи з первинними документами, щоб допомогти бухгалтерам уникнути помилок та забезпечити надійність обліку.
Додатковий капітал ТОВ/ТДВ: переваги та ризики створення, бухгалтерський та податковий облік, зразки документів!
Маємо чітке регулювання на рівні закону можливість створення та використання додаткового капіталу ТОВ/ТДВ. Що потрібно зробити власникам бізнесу, керівникові та бухгалтеру, — про це далі у нашій статті з реальними прикладами та зразками документів.
Усе про військовий збір у 2025 році: ставки, порядок утримання і строки сплати
Чи застосовується натуральний коефіцієнт під час утримання військового збору? Яка ставка ВЗ застосовується до доходів найманих працівників? Як утримують ВЗ ФОПи? Які особливості утримання та перерахування ВЗ з відокремлених підрозділів?
Номенклатура справ: обов’язковий документ на кожному підприємстві!
Згідно із законодавством номенклатура справ є обов’язковим локальним (внутрішнім) документом для всіх юросіб. З’ясуймо, для чого потрібен цей документ, як правильно його скласти і затвердити та які наслідки можуть бути за його відсутності.
Посадова інструкція: складання, ознайомлення, внесення змін
Що це таке «посадова інструкція»? Хто її складає? Чи є відповідальність за відсутність цього документа? Які переваги дає її наявність роботодавцеві та працівникові?
Працівники, зверніть увагу! Незгода з посадовою інструкцією не звільняє від її виконання!
ВС наголосив, що відмова працівниці від підпису про ознайомлення з посадовою інструкцією, зі змістом якої вона була ознайомлена, якщо вона, попри незгоду, не припинила трудових відносин, не звільняє її від обов’язку дотримуватися цієї інструкції.
Медогляд-2026: практичні поради роботодавцю
Як правильно організувати медичні огляди працівників? Коли та кому подавати документи для їх проведення? Хто відповідає за підготовку й узгодження списків? Які штрафи загрожують роботодавцю, якщо працівники не пройшли медогляду? Відповіді — у нашій статті.
Чи треба подавати військово-облікові документи до ТЦК до 31.12.2025?
Чи відвідувати ТЦК для процедури звіряння даних про військовозобов’язаних, чи треба надіслати наявні у підприємства копії військово-облікових документів? Як часто треба робити таке звіряння і що робити з його результатами?
На підприємстві є відходи: чи потрібно вести їх облік, звітувати і сплачувати за них податки?
Розглянемо основні моменти, пов’язані з управлінням відходами на підприємстві: що таке відходи, якими вони бувають, як поводитися з відходами, особливості обліку й оподаткування.
Звіряння стану розрахунків із бюджетом по-новому: що зміниться для платників податків?
Порядком №416 затверджено форми запиту та витягів про стан розрахунків платників за податками, зборами, платежами та ЄСВ. Як заповнювати запити й отримувати витяги від ДПС — далі в новині.