• Посилання скопійовано

Оплата від покупця зарахована наступного дня: яка дата ПН?

Виникло запитання щодо дати виписування ПН: перша подія — покупець сплатив за товар 19 вересня — підтверджується платіжним дорученням та банківською випискою. Банк зарахував кошти на рахунок продавця 22 вересня, що підтверджується банківською випискою. Якою датою продавець має виписати ПН? Які документи потрібні для покупця і продавця, щоб не було заперечень у ДПС?

Згідно з наведеною умовою, коли оплата за товар та зарахування коштів на рахунок продавця відбулися у різні дні, ключовим для визначення дати складання податкової накладної є правило «першої події».

Датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ вважається дата, що припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця на рахунок платника податку (продавця);

б) дата відвантаження товарів (пп. 187.1 ПКУ).

З огляду на зазначене податкову накладну на авансову оплату ТОВ-постачальник складе датою зарахування коштів на його банківський рахунок, тобто 22 вересня.

Аби обґрунтувати дату та реальність госпоперації, обидві сторони угоди повинні мати належним чином оформлені документи.

Необхідні документи

Для продавця:

1. Договір постачання товару. У ньому фіксують умови угоди.

2. Рахунок-фактура. На підставі цього документа здійснювалася оплата. Не є обов’язковим та при авансовій оплаті потрібен для ідентифікації платежу.

3. Банківська виписка від 22 вересня. Підтверджує факт зарахування коштів на рахунок.

4. Податкова накладна складена 22 вересня та зареєстрована в ЄРПН.

5. Видаткова накладна. Підтверджує факт відвантаження товару (якщо воно вже відбулося).

6. ТТН залежно від умов постачання.

Для покупця:

1. Договір постачання товару.

2. Рахунок-фактура, отриманий від продавця.

3. Платіжна інструкція від 19 вересня або банківська виписка від 19 вересня для підтвердження факту оплати. З практики: ТОВ-постачальник часто також надає покупцеві платіжну інструкцію щодо зарахування коштів, відповідно до умови за 22 вересня.

4. Зареєстрована продавцем податкова накладна від 22 вересня. На підставі цього документа покупець має право на податковий кредит.

5. Видаткова накладна. Підтверджує факт отримання товару. Наявність повного пакета цих документів дозволить обом сторонам підтвердити законність та реальність госпоперації перед контролюючими органами і, отже, підтвердити дату.

Висновок

Податкова накладна складається за правилом «першої події», зокрема оплат чи відвантаження товару. Відповідно до наведеної умови податкову накладну складено 22 вересня — датою зарахування коштів на рахунок постачальника. Для підтвердження дати й реальності операції обидві сторони повинні мати належно оформлені документи, зокрема договір, платіжні та податкові документи, а також документи на відвантаження/отримання товару.

Автор: Пантюхова Анна

До змісту номеру