Відповідно до п. 4 Порядку зупинення, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування (далі — ПН/РК) визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, зокрема якщо у ПН/РК відображено операцію з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН).
Отже, Таблиця — це інформація про специфіку діяльності платника податку, подання якої є правом платника незалежно від факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Бланк Таблиці ви можете знайти тут, а статтю зі зразком та порадами щодо її складання — тут (вона буде корисна і зараз).
Зверніть увагу: якщо ви вже вирішили подати її, то до Таблиці даних обов’язково надаєте пояснення щодо специфіки господарської діяльності, які підтверджують реальність здійснення платником діяльності, відображеної у таблиці, де зазначаються:
- назва підприємства;
- реєстраційні дані коротко;
- основний вид діяльності;
- специфіка діяльності (суть господарської діяльності) та обґрунтування необхідності використання Таблиці даних платника податку на додану вартість;
- наймані працівники, зайняті у господарській діяльності;
- наявність ліцензій/дозвільних документів/допусків тощо, необхідних для здійснення діяльності (за потреби);
- основні фонди/засоби, матеріальні активи, транспортні засоби, земельні угіддя тощо, які використовуються в діяльності на правах власності чи оренди.
Пояснення з інформацією про діяльність платника (з можливим зазначенням відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, земельні ділянки, найманий персонал, залишки готової продукції, сировини) подають у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка, код форми якого J/F13601.
ВАЖЛИВО: у разі ведення декількох видів діяльності доцільно подати Таблицю даних платника податку на додану вартість окремо на кожен із них.
Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків не потрібно.
Також Таблицю даних із кодами, на які вже є врахована Таблиця, повторно подавати не потрібно.
Ці поради можна докладно прочитати у презентації від ДПС за посиланням.
Крім додаткових пояснень, у Таблиці даних зазначають обов’язкові дані:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі — ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.
Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 (наприклад: 02.40) до 14 символів.
Увага! Як впливає подана і визнана податківцями Таблиця на подальше складання ПН/РК!
Після подання Таблиці при складанні податкових накладних/розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП слід зазначати на рівні тих знаків (цифр), які є в поданій Таблиці. Якщо в Таблиці коди будуть наведені на рівні 4 перших цифр, а в податковій накладній/розрахунку коригування — на рівні 12 цифр, то реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування може бути зупинена (наприклад, код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди).
У разі отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, платник податку має право навести у Таблиці інформацію щодо товарів на яки її отримано.
ДПС на постійній основі здійснює моніторинг роботи не тільки платників ПДВ, які подають таблиці даних до ДПС, а й їхніх контрагентів щодо реальності проведених господарських операцій. За результатами моніторингу приймаються відповідні рішення про неприйняття чи скасування Таблиці даних платника податку.
Як приклад:
- суб’єкт господарювання (СГ) подає Таблицю даних на надання послуг вантажних перевезень, при цьому податковий кредит формує за рахунок придбання шин до легкового авто (або контрагент, який реалізує на платника шини для вантажного транспорту у придбанні має лише шини на легковий автотранспорт), продуктів харчування, одягу, взуття, товарів широкого вжитку;
- платник виконує будівельні роботи, при цьому значний відсоток податкового кредиту формує за рахунок придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки, продуктів харчування, аксесуарів, сантехніки, побутової техніки, меблів тощо, питома вага яких становить значну частину в загальному обсязі придбання. Пояснення не розкриває потреби придбання зазначених груп товарів, а реалізації немає;
- СГ подає Таблицю виконання послуг з ремонту машин, при цьому понад 50% податкового кредиту формує за рахунок придбання консультаційних послуг, акумуляторів, сонячних панелей, шин до легкових авто, меблів тощо;
- платник подає Таблицю даних на послуги оренди й експлуатування власної чи взятої у лiзинг нерухомості, при цьому немає інформації про основні засоби, які надаються в оренду (їх не відображено у формі 20-ОПП, податковій та фінансовій звітності), немає інформації у поясненні до таблиці, відсутній (недостатній) штат працівників, немає придбання будь-яких інших товарів та послуг для ведення господарської діяльності платника, зокрема комунальних послуг;
- подано Таблицю на надання різного роду послуг, при цьому ліміт в СЕА ПДВ сформовано за рахунок придбання, зокрема, швидкопсувних товарів без подальшої реалізації (наприклад продуктів харчування, овочів тощо) та відповідних умов тривалого зберігання.