• Посилання скопійовано

Списання залишку на субрахунку 6441

На субрахунку 6441 залишилося сальдо минулих років, заборгованості за 631 рахунком немає. Сальдо сформувалося під час неправильного закриття рахунків, позаяк на підприємстві ведеться пропорційний облік з ПДВ. Як правильно списати з балансу ці суми? Як надалі правильно відображати обороти за субрахунком 6441?

На субрахунку 644 «Податковий кредит» ведеться облік суми податку на додану вартість, на яку підприємство набуло право зменшити податкове зобов’язання.

Є різні варіанти використання цього субрахунку.

Наприклад, у разі придбання товарів, послуг суму ПДВ завжди можна відображати спершу за субрахунком 644, а потім за наявності податкової накладної від постачальника відображати ПК:

— Д-т 20, 28, 92 тощо К-т 631 — на суму придбання без ПДВ;

— Д-т 644 К-т 631 — відображено заборгованість з ПДВ;

— Д-т 641 К-т 644 — відображено ПК на підставі ПН постачальника.

Інший приклад використання субрахунку 644 — здійснення передоплати постачальникові:

— Д-т 371 К-т 311 — здійснено передоплату постачальникові за товари, послуги;

— Д-т 641 К-т 644 — відображено ПК з ПДВ;

— Д-т 20, 28, 92 тощо К-т 631 — отримано товари, послуги, за які була передоплата;

— Д-т 644 К-т 631 — закрито заборгованість за ПДВ;

— Д-т 631 К-т 371 — зараховано заборгованості за передоплатою й отриманими товарами, послугами.

Щоб не заплутатися в можливих проведеннях, в яких підприємство використовує субрахунок 644, рекомендуємо скласти схему всіх можливих проведень і контролювати її дотримання.

З наведеного випливає, що сальдо субрахунку 644 може бути як дебетове, так і кредитове.

Якщо на субрахунку 644 залишилося сальдо з минулих років, причини виникнення якого підприємство не може встановити, доцільно цей факт зафіксувати під час чергової інвентаризації.

В інвентаризаційному описі фіксується наявність такої заборгованості. А в протоколі інвентаризаційної комісії зазначається про неможливість встановлення причин виникнення цієї заборгованості і пропозиція списати її з балансу.

Інвентаризаційні документи затверджує керівник підприємства, після чого їх передають до бухгалтерії для відображення списання заборгованості з балансу.

Дебетовий залишок списують проведенням: Д-т 949 К-т 644.

Кредитовий залишок: Д-т 644 К-т 719.

Автор: Олександр Золотухін

До змісту номеру