• Посилання скопійовано

Щодо відповідності порядку припинення професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок вимогам для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій

Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 28.10.2019 р. №1044/6/99-00-07-02-02-15/IПК

Щодо відповідності порядку припинення професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок вимогам для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій

Суттєво. Якщо статутом профспілки не передбачено, що при ліквідації її майно передається іншим неприбутковим організаціям або до бюджету, така профспілка не може перебувати в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

! Профспілкам

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відповідності порядку припинення професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок вимогам для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій і, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), повідомляє.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі — неприбуткова організація), що одночасно відповідає вимогам, встановленим пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Однією з таких вимог є те, що установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

В той же час частиною другою ст. 18 Закону України від 15 вересня 1999 року №1045-XIV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.

Отже, з метою дотримання вимог для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій порядок припинення професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок має відповідати положенням абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, тобто установчі документи таких організацій мають передбачати передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення зазначених юридичних осіб (у результаті їх ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Зміни, внесені п. 18 розділу I Закону України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу щодо передання активів іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону, стосуються порядку припинення недержавних пенсійних фондів у статусі неприбуткових організацій.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій з визначенням податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру