• Посилання скопійовано

Щодо отримання довідки про подані декларації про майновий стан і доходи

Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 15.11.2019 р. №1346/В/99-00-04-07-03-14/IПК

Щодо отримання довідки про подані декларації про майновий стан і доходи

Суттєво. Фізособа може будь-коли звернутися до податкової із заявою про отримання довідки про подані податкові декларації, от тільки зберігаються ці декларації в податковій не довше п'яти років.

! Фізособам

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства і в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Кодексу платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (далі — Декларація) відповідно до Кодексу.

Згідно з п. 179.12 ст. 179 Кодексу за зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано Декларацію, видає Довідку про подану Декларацію за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. №568 (далі — Порядок №568).

Відповідно до підпунктів 2 — 4 Порядку №568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку №568 (далі — Заява), та поданої Декларації.

Заява та Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.

Заява складається з обов'язковим посиланням на відповідний пункт Кодексу, яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Водночас зауважуємо, що склад і строки зберігання документів у системі податкових органів визначаються відповідно до Переліку типових документів, що утворюються у діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 р. №578/5 (далі — Перелік).

Пунктом 1.8 Переліку встановлено, що строки зберігання типових документів на електронних носіях відповідають строкам зберігання аналогічних документів на паперових носіях.

Відповідно до Переліку строк зберігання 5 років мають документи про сплату податків та інших обов'язкових платежів, зокрема, декларації про доходи, розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (пп. 284 п. 3.3 підрозділ 3 розділу I Переліку).

Враховуючи зазначене, термін зберігання Декларації становить 5 років, водночас законодавством не обмежено право платника податків звернутися до контролюючого органу за місцем податкового обліку із заявою про отримання Довідки про подані Декларації з врахуванням законодавчо встановлених термінів зберігання документів.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру