Iндивідуальна податкова консультація Державної фіскальної служби України від 14.01.2019 р. №116/К/99-99-13-01-03-14/IПК
Щодо можливості включення до податкової знижки витрат у вигляді благодійних внесків, сплачених на користь благодійної організації
Суттєво. Електронні розрахункові документи можуть бути використані для підтвердження витрат платника ПДФО з метою використання права на податкову знижку за умови наявності у них обов'язкових реквізитів та необхідної інформації.
! Платникам ПДФО
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула Ваше звернення, з яким Ви звернулись до ГУ ДФС у м. Києві щодо можливості включення до податкової знижки витрат у вигляді благодійних внесків, сплачених на користь благодійної організації, та в межах компетенції повідомляє.
Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 Кодексу.
Так, пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Кодексу встановлено, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Відповідно до пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 Кодексу підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Згідно з пп. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів або вартості майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відс. суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому у зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу).
Розрахунки за допомогою систем дистанційного обслуговування здійснюються відповідно до глави 10 Iнструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 р. №22 (далі — Iнструкція №22).
Згідно з п. 10.1. Iнструкції №22 оперативне ведення клієнтом своїх рахунків у банку та обмін технологічною інформацією, визначеною в договорі між банком та клієнтом, клієнт може здійснювати за допомогою систем дистанційного обслуговування.
Дистанційне обслуговування рахунку клієнт може здійснювати за допомогою систем «клієнт — банк», «клієнт — Iнтернет — банк», «телефонний банкінг», «миттєва безконтактна оплата» та інших систем дистанційного обслуговування.
Пунктом 10.5 Iнструкції №22 визначено, що під час здійснення розрахунків за допомогою систем «клієнт — банк», «клієнт — Iнтернет — банк» тощо застосовуються електронні розрахункові документи. Якщо це передбачено договором між банком та клієнтом, то використання клієнтом системи не виключає можливе оброблення банком документів клієнта на паперових носіях.
Реквізити електронного розрахункового документа, що використовуються в системах «клієнт — банк», «клієнт — Iнтернет — банк», визначаються договором між банком та клієнтом, але обов'язково цей документ має містити такі з них: дату і номер; назву, код платника та номер його рахунку; код банку платника; назву, код одержувача та номер його рахунку; код банку одержувача; суму цифрами; призначення платежу; електронний(і) підпис(и) / електронний(і) цифровий(і) підпис(и) відповідно до вимог, установлених нормативно-правовим актом Національного банку з питань застосування електронного підпису в банківській системі України; інші реквізити, які під час формування електронного розрахункового документа системою електронних платежів розміщуються в полі «Допоміжні реквізити».
Враховуючи зазначене, електронні розрахункові документи можуть бути використані для підтвердження витрат платника податку з метою використання права на податкову знижку за умови наявності у них інформації та обов'язкових реквізитів, передбачених нормами чинного законодавства.
Одночасно слід зазначити, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.