Iндивідуальна податкова консультація Головного управління ДФС у Волинській області від 24.05.2018 р. №2301/IПК/03-20-14-05-11
Про можливість зберігання частини готівки у сейфі поруч із РРО без проведення операції «службова видача»
Суттєво. Якщо немає змоги зберігати всю суму готівки у скриньці РРО, її частину можна зберігати в сейфі на місці проведення розрахунків, обумовивши це у внутрішньому наказі по підприємству.
! СГ
Головне управління ДФС у Волинській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, розглянуло звернення ТОВ <...> щодо можливості зберігання частини готівки у сейфі, за умови його розташування на місці проведення розрахунків, без проведення операції «службова видача» за РРО в момент переміщення коштів зі скриньки РРО в сейф та повідомляє таке.
Відповідно до звернення ТОВ <...> не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці реєстратора розрахункових операцій. Чи може підприємство частину готівки зберігати у сейфі, за умови його розташування на місці проведення розрахунків, не проводячи операцію «службова видача» в момент переміщення коштів зі скриньки РРО в сейф?
Реєстратори розрахункових операцій (РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг застосовуються відповідно до Закону України від 06.07.95 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон №265/95-ВР).
Відповідно до п. 13 ст. 3 цього Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Згідно зі ст. 2 Закону №265/95-ВР місце проведення розрахунків — це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Відповідно до п. 6 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. №547, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.
Відповідно до п. 23 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 р. №833, заборонено зберігати на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо) готівку, що не належить суб'єкту господарювання, а також особисті речі касира чи інших працівників.
Отже, у випадку якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці реєстратора розрахункових операцій, частину готівки можна зберігати в сейфі за умови його розташування на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора.
Таким чином, з метою уникнення можливого порушення законодавства слід обумовити таку ситуацію у внутрішньому наказі по підприємству, в якому зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації з використанням РРО.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.