• Посилання скопійовано

Помилка при поданні повідомлення про прийняття працівника на роботу

Підприємство припустилося помилки при поданні повідомлення про прийняття працівника на роботу. Як можна виправити помилку, якщо з моменту подання повідомлення минуло більше місяця, та яка може бути відповідальність за цю помилку?

Є два типи повідомлення про прийняття на роботу, яке затверджене постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413: початкове або скасовуюче. Однак порядку подання скасовуючої або уточнюючої форми самою постановою не визначено, інструкції щодо її подання немає. Оскільки така форма не є податковою звітністю, норми Податкового кодексу України щодо подання уточнюючих розрахунків на це повідомлення не поширюються.

У листі від 09.10.2015 р. №1336/13/84-15 Міністерство соціальної політики України зазначало, що в разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу «скасовуюче» з помилковими даними й одночасно повідомлення типу «початкове» з правильними даними.

Але законом не встановлено відповідальності за подання такого повідомлення з помилками. Проте, на нашу думку, все залежить від того, які це були помилки. Адже головна мета — не просто подати до органу ДФС цей документ, а справді повідомити про прийняття нового працівника і дату початку його роботи. І якщо помилку було зроблено при зазначенні даних про працівника або роботодавця, дату прийняття його на роботу і дату початку роботи, податківці можуть стверджувати, що повідомлення як таке (тобто надання обов'язкової інформації) не відбулося. Тому варто якнайшвидше виправити помилку.

Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., доцент, аудитор

До змісту номеру