Підприємство припустилося помилки при поданні повідомлення про прийняття працівника на роботу. Як можна виправити помилку, якщо з моменту подання повідомлення минуло більше місяця, та яка може бути відповідальність за цю помилку?
Є два типи повідомлення про прийняття на роботу, яке затверджене постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413: початкове або скасовуюче. Однак порядку подання скасовуючої або уточнюючої форми самою постановою не визначено, інструкції щодо її подання немає. Оскільки така форма не є податковою звітністю, норми Податкового кодексу України щодо подання уточнюючих розрахунків на це повідомлення не поширюються.
У листі від 09.10.2015 р. №1336/13/84-15 Міністерство соціальної політики України зазначало, що в разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу «скасовуюче» з помилковими даними й одночасно повідомлення типу «початкове» з правильними даними.
Але законом не встановлено відповідальності за подання такого повідомлення з помилками. Проте, на нашу думку, все залежить від того, які це були помилки. Адже головна мета — не просто подати до органу ДФС цей документ, а справді повідомити про прийняття нового працівника і дату початку його роботи. І якщо помилку було зроблено при зазначенні даних про працівника або роботодавця, дату прийняття його на роботу і дату початку роботи, податківці можуть стверджувати, що повідомлення як таке (тобто надання обов'язкової інформації) не відбулося. Тому варто якнайшвидше виправити помилку.
Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., доцент, аудитор