Лист Міністерства доходів і зборів від 17.07.2013 р. №12232/7/99-99-19-04-02-17
Стосовно реквізитів, які вказуються в податкових накладних при зміні найменування юридичної особи
Суттєво. У період перереєстрації юрособи при зміні найменування до початку дії нового Свідоцтва платника ПДВ у податкових накладних повинні зазначатися одночасно нове та попереднє найменування.
! Платникам ПДВ
Міністерство доходів і зборів України розглянуло звернення ПАТ стосовно реквізитів, які вказуються в податкових накладних, що видаються (отримуються) платником ПДВ у період перереєстрації при зміні найменування юридичної особи, та повідомляє.
Відповідно до пункту 183.15 статті 183 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) у разі зміни даних про платника ПДВ, які зазначаються у свідоцтві про реєстрацію, платник податку подає реєстраційну заяву до органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку або виникли інші підстави для перереєстрації та заміни свідоцтва про реєстрацію.
Орган державної податкової служби видає платнику податку нове свідоцтво платника податку на додану вартість (далі — Свідоцтво) замість старого з дотриманням правил та у строки, визначені цією статтею для реєстрації платників податку.
Відповідно до пункту 4.3 розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. №1394 (далі — Положення №1394), у період перереєстрації до початку дії нового Свідоцтва платник ПДВ використовує реквізити старого Свідоцтва.
Якщо зміни у даних платника ПДВ стосуються найменування юридичної особи і такі зміни не пов'язані з реорганізацією юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу чи перетворення або пов'язані з перетворенням юридичної особи у випадку, визначеному підпунктом 3.15.1 пункту 3.15 розділу III Положення №1394, а також у разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця при використанні реквізитів старого Свідоцтва такий платник ПДВ зазначає одночасно нове та попереднє найменування (прізвище, ім'я, по батькові).
Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379 (далі — Порядок №1379), податкову накладну заповнює особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Згідно з пунктом 6.2 Порядку №1379 податкова накладна є підставою для віднесення до податкового кредиту витрат зі сплати податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку.
Пунктом 6.3 Порядку №1379 визначено, що не дає права покупцю на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту:
- відсутність факту реєстрації платником податку — продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- порушення порядку заповнення податкової накладної;
- податкова накладна, виписана платником, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.
Виняток із цього загального правила встановлено абзацом 11 пункту 201.10 статті 201 Кодексу, згідно з яким у разі порушення постачальником порядку заповнення податкової накладної та/або порядку реєстрації її в Єдиному реєстрі податкових накладних покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Як викладено у запиті, зміна назви підприємства відбулася 30.04.2013 р. (дата державної реєстрації змін до установчих документів), а нове Свідоцтво видано 20.05.2013 р., і ця дата є датою анулювання старого Свідоцтва.
Враховуючи вищевикладене, до дати початку дії нового Свідоцтва у податкових накладних, що складаються постачальниками ПАТ у період його перереєстрації, до початку дії нового Свідоцтва, тобто з 30.04.2013 р. до 20.05.2013 р., повинні зазначатися одночасно нове та попереднє найменування. У податкових накладних, які складаються постачальниками ПАТ після початку дії нового Свідоцтва, повинні використовуватися реквізити нового Свідоцтва.
При цьому податкові накладні, виписані постачальниками ПАТ в період з 30.04.2013 р. до 20.05.2013 р. та в яких не зазначено одночасно попередню та нову назви цього підприємства, ПАТ може включити до податкового кредиту податкової декларації за звітний податковий період лише з одночасним поданням скарги на таких постачальників за умови дотримання вимог щодо порядку оформлення такої скарги, встановлених абзацом 11 пункту 201.10 статті 201 Кодексу.
Додатково Міндоходів вважає за необхідне зазначити, що датою складання податкової накладної є дата виникнення податкових зобов'язань у постачальника, а тому отримана у квітні 2013 року податкова накладна, датована травнем 2013 року, є виписаною з порушенням встановлених правил щодо її складання.
Заступник міністра А. IГНАТОВ