• Посилання скопійовано

Що нового

До Iнструкції про службові відрядження внесено зміни в частині електронних квитків

! Роботодавцям

Мінфін затвердив зміни до Iнструкції про службові відрядження в межах України та за кордон.

Змінами встановлено, що в разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд підставою для відшкодування витрат на його придбання є роздрукований на паперовому носії посадочний документ (у разі перевезення багажу — роздрукований на паперовому носії перевізний документ; у разі окремого замовлення послуги (зокрема послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) — роздрукований на паперовому носії документ на послуги).

У разі повернення електронного проїзного/перевізного документа на поїзд до звіту додається роздрукований на паперовому носії документ на повернення.

Iнформацію про наявність та статус електронного проїзного документа можна перевірити на офіційному веб-сайті Укрзалізниці.

Наказ Мінфіну від 19.07.2013 р. №667
набере чинності з дня опублікування (станом на 27.08.2013 р. не опублікований)


Затверджено форми звітності з особливого податку на операції з відчуження ЦП

! Торговцям та емітентам ЦП

Міндоходів затвердило:

1) форму декларації з особливого податку на операції з відчуження ЦП та операції з деривативами;

2) форму уточнюючої декларації з особливого податку на операції з відчуження ЦП та операції з деривативами;

3) Порядок заповнення граф звітності з особливого податку на операції з відчуження ЦП та операції з деривативами.

Додатки до декларації заповнюються за кожним договором/контрактом окремо у хронологічному порядку відповідно до дати укладання договору/контракту.

Суми операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами, у тому числі за ставками, розраховуються як підсумок за операціями у відповідному підрозділі додатків.

Наказ Міндоходів від 19.07.2013 р. №288 чинний з 20.08.2013 р.


Мінсоцполітики нагадує про порядок нарахування ЄСВ інвалідам

! Роботодавцям

Мінсоцполітики нагадує, що єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41%.

Підставою для застосування зазначеної ставки є завірена копія довідки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Таким чином, нарахування роботодавцем єдиного внеску у розмірі 8,41% із зарплати зазначеної категорії працівників здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання підприємством вищезазначеної довідки.

Водночас Мінсоцполітики повідомляє, що не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Повідомлення відомостей з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності є виключно правом самої особи.

Лист Мінсоцполітики від 12.07.2013 р. №3204/0/10-13/039


Працівників, прийнятих з виплатою компенсації, роботодавець не може звільнити

! Фізособам-підприємцям

Державний центр зайнятості нагадує, що фізична особа — підприємець має право одержувати за рахунок коштів Фонду на випадок безробіття:

1) як роботодавець — інформаційно-консультаційні та інші послуги, передбачені законодавством;

2) як застрахована особа — матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги.

Законом України «Про зайнятість населення», який набрав чинності з 1 січня 2013 року, передбачено стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць і працевлаштування на них громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, зокрема молоді, якій надається перше робоче місце, одиноких батьків, інвалідів, осіб, яким до настання пенсійного віку залишилося 10 і менше років, та інших.

Компенсація роботодавцю виплачується щомісяця протягом одного року з дня працевлаштування особи за умови збереження її зайнятості протягом 2 років.

Крім того, зазначено, що суб'єкт малого підприємництва, який створює нові робочі місця і працевлаштовує на них безробітних на 2 роки, протягом року може отримувати щомісячну компенсацію в розмірі єдиного внеску. При цьому працівники, які були прийняті на роботу з виплатою компенсації, не можуть бути звільнені з ініціативи роботодавця та за згодою сторін.

Лист ДЦЗ від 20.06.2013 р. №Д4-01-3626/0/6-13


Якщо помилка в трудовій допущена на попередніх місцях роботи, її можна виправити

! Роботодавцям

Відповідно до Iнструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, у разі неправильного первинного заповнення трудової книжки або вкладиша до неї, а також псування їх бланків унаслідок недбалого зберігання, вартість зіпсованих бланків сплачується підприємством.

Однак, якщо помилку в прізвищі працівника у трудовій книжці допущено на одному з попередніх місць роботи, Мінсоцполітики дозволяє її виправити.

Зміна записів у трудових книжках про прізвище, ім'я, по батькові і дату народження виконується власником або уповноваженим ним органом за останнім місцем роботи на підставі документів (паспорта, свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну прізвища, імені, по батькові тощо) і з посиланням на номер і дату цих документів.

Зазначені зміни вносять на першій сторінці трудової книжки. Однією рискою закреслюють, наприклад, прізвище, що внесено з помилкою, записують правильне з посиланням на відповідні документи на внутрішньому боці обкладинки і завіряють підписом керівника підприємства або спеціально уповноваженої ним особи і печаткою підприємства або печаткою відділу кадрів.

Отже, підставою для виправлення допущеної помилки є паспорт або свідоцтво про народження працівника.

Лист Мінсоцполітики від 16.04.2013 р. №54/06/186-13


Записи про тимчасову роботу вносяться в трудову книжку

! Роботодавцям

Мінсоцполітики зазначило, що з особами, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, роботодавці укладають у письмовій формі строкові трудові договори на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів.

Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю.

Усі записи в трудовій книжці вносяться не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення — у день звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).

У разі порушення роботодавцем установленого законодавством обов'язку працівник має право звернутися з відповідною скаргою до Державної інспекції України з питань праці.

У разі виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу виправлення виконується власником або уповноваженим ним органом, де було зроблено відповідний запис.

Лист Мінсоцполітики від 05.06.2013 р. №6058/0/14-13/026


Затверджено НП(С)БО 2 «Консолідована фінансова звітність»

! СГД

Мінфін затвердив нове Національне П(С)БО 2 «Консолідована фінансова звітність».

На відміну від попереднього, нові правила консолідації звітності дозволяють материнському підприємству не подавати консолідовану звітність в разі, якщо воно не є емітентом цінних паперів або якщо материнське підприємство подає консолідовану звітність, яка є загальнодоступною.

Iз набранням чинності новим НП(С)БО 2 «Консолідована фінансова звітність» попередні правила подання консолідованої звітності, наведені в П(С)БО 22, утратять чинність.

Наказ Мінфіну від 27.06.2013 р. №628 чинний з 23.08.2013 р.


Порядок видачі дубліката свідоцтва про реєстрацію випуску ЦП

! Торговцям ЦП

НКЦПФР затвердила Порядок видачі дубліката свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів.

У разі втрати (пошкодження) свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів емітенту видається його дублікат з написом у правому верхньому кутку слова «Дублікат» та зазначенням дати видачі дубліката.

Для одержання дубліката свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів емітенти надають до центрального апарату або територіальних органів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку такі документи:

1) заяву про видачу дубліката свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів, складену згідно з додатком;

2) копію опублікованого в друкованих засобах масової інформації оголошення про втрату оригіналу свідоцтва (у разі втрати оригіналу свідоцтва), засвідчену підписом керівника та печаткою емітента;

3) копію свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів, оригінал якого втрачено (у разі наявності такої копії);

4) не придатне для користування свідоцтво про реєстрацію випуску цінних паперів (у разі пошкодження).

Дублікат свідоцтва видається протягом 7 робочих днів з дати надходження заяви та всіх необхідних документів.

Рішення НКЦПФР від 23.07.2013 р. №1284
набере чинності з дня опублікування (станом на 27.08.2013 р. не опубліковане)


Готівкові розрахунки між фізособою та підприємством — не більше 150000 гривень

! Банкам

Нацбанк нагадує, що з 01.09.2013 р. готівкові розрахунки між фізичною особою та підприємством (підприємцем) за товари (роботи, послуги) не мають перевищувати 150000 гривень.

Фізичні особи між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, можуть розраховуватися готівкою в розмірі не більше 150000 гривень.

Гранична сума розрахунків готівкою підприємств між собою протягом одного дня залишається незмінною і становить 10000 гривень.

Якщо готівкові платежі між підприємствами та/або між підприємствами та фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами перевищують граничну суму, то вони проводяться виключно в безготівковій формі через банки або небанківські фінансові установи, які отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунка.

Кількість підприємств (підприємців) і фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

Лист НБУ від 16.08.2013 р. №11-116/2874/10064


Як призначається державна допомога при народженні дитини?

! Застрахованим особам

Мінсоцполітики розглянуло окреме питання призначення державної допомоги при народженні дитини.

Розмір та строк виплати допомоги, яка призначається одному з батьків дитини, визначається з урахуванням кількості живонароджених та усиновлених дітей, які до народження дитини перебували на утриманні особи, якій призначається допомога, її чоловіка (дружини), крім дітей, від виховання яких зазначена особа (її чоловік, дружина) відмовилась, а також дітей, які передані на виховання іншій особі, та повнолітньої дочки/сина чоловіка, які не були усиновлені дружиною.

Якщо дитина, на яку батько сплачує аліменти, проживає разом з матір'ю, то при визначенні розміру допомоги при народженні наступної дитини, така дитина не буде враховуватися до складу сім'ї батька.

Лист Мінсоцполітики від 16.07.2013 р. №865/5/75-13


Для закріплення меж земельної ділянки в натурі використовують 3 види межових знаків

! Власникам земельних ділянок

Мінагрополітики затвердило зміни до Iнструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками.

Зокрема визначено, що межі земельної ділянки в натурі встановлюються на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі також включає копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку, але тільки у разі його наявності.

Для закріплення меж земельної ділянки на місцевості на вибір замовника використовуються три види межових знаків:

вид перший — конструкція, яка складається з чотирьох деталей;

вид другий — металева труба діаметром 3 — 7 см заввишки 80 — 100 см з привареною у верхній частині металевою пластиною для написів;

вид третій — дерев'яний стовп діаметром не менше 10 см заввишки не менше 100 см з хрестовиною у нижній частині та верхньою основою 15 х 15 см і заввишки 20 см, у верхній частині стовпа робиться виріз для написів.

Наказ Мінагрополітики від 03.07.2013 р. №405 чинний з 23.08.2013 р.


Нові форми державних статпостережень зі статистики праці

! Роботодавцям

Держстат наказом від 07.08.2013 р. №239 затвердив форми державних статистичних спостережень зі статистики праці, а саме:

1) №6-ПВ (річна) «Звіт про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання» — подаємо вже зі звіту за 2013 рік;

2) №1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці» — подаємо зі звіту за I квартал 2014 року;

3) №1-ПВ (місячна) «Звіт з праці» — подаємо зі звіту за січень 2014 року.

Крім того, затверджено статформу №1-ПВ (умови праці) (один раз на два роки) «Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці», яка вводиться у дію зі звіту за 2013 рік.

Накази Держстату від 07.08.2013 р. №239 та №238


Затверджено реєстр електронних майданчиків держзакупівель

! Учасникам держзакупівель

Мінекономрозвитку затвердило Порядок ведення реєстру електронних майданчиків та операторів електронних майданчиків і включення (виключення) суб'єктів господарювання до/з такого реєстру.

До реєстру включаються електронні майданчики та оператори електронних майданчиків, які на конкурсній основі отримали право здійснювати електронні реверсивні аукціони, протягом 5 робочих днів з дня затвердження протоколу про результати проведення конкурсного відбору.

Електронні майданчики та оператори електронних майданчиків включаються до реєстру строком на 3 роки.

У реєстрі, зокрема, зазначається наступна інформація про операторів електронних майданчиків:

1) повне найменування юридичної особи;

2) код за ЄДРПОУ;

3) прізвище, ім'я, по батькові керівника;

4) дата прийняття рішення уповноваженим органом про включення до реєстру;

5) дата включення до реєстру тощо.

Оператори електронних майданчиків вилучаються з реєстру в разі:

1) подання оператором електронного майданчика заяви про вилучення з реєстру;

2) припинення юридичної особи — оператора електронного майданчика;

3) застосування до оператора санкцій.

У разі вилучення оператора електронного майданчика з реєстру він зобов'язаний протягом 3 робочих днів з дня прийняття відповідного рішення повернути учасникам кошти, отримані як забезпечення заявки.

Наказ Мінекономрозвитку від 23.07.2013 р. №856
набере чинності з дня опублікування (станом на 27.08.2013 р. не опублікований)


Приватні підприємці не вважаються посадовими особами

! СПД-ФО

ПФУ зазначив, що оскільки штатний розклад передбачено лише у суб'єктів підприємницької діяльності — юридичних осіб, то фізичні особи, зареєстровані як підприємці без створення юридичної особи, не займають певної посади.

Таким чином, підстав для притягнення до адмінвідповідальності згідно зі статтями 165-1, 188-23 КпАП (за порушення законодавства про збір та облік ЄСВ та за перешкоджання уповноваженим особам ПФУ, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування у проведенні перевірок) фізосіб-підприємців немає.

Лист ПФУ від 25.06.2013 р. №16243/09-10

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру