• Посилання скопійовано

Документальне оформлення поточного ремонту ОЗ

Приватне підприємство на балансі має будівлю (як основний засіб). Будівля стара, тому в ній часто щось ремонтується. Ремонти проводяться поточні, такі, що не потребують виведення ОЗ з експлуатації, тому наказ про виведення з експлуатації будівлі не оформлявся. На кожен ремонт оформляються дефектний акт, наказ на проведення ремонтних робіт та кошторис (виконує ремонт підрядна організація). Чи обов'язково оформляти на такий поточний ремонт акт ОЗ-2 «Акт приймання-здавання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів», якщо ОЗ не виводився з експлуатації?

Форма акта ОЗ-2, що діє для небюджетних підприємств, затверджена наказом Держкомстату України від 29.12.95 р. №352 (далі — Наказ №352). Цим самим наказом прописано і вказівки щодо застосування та складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать небюджетникам. Наказ №352 свідчить, що акт за формою №ОЗ-2 застосовується у разі оформлення приймання-здачі ОЗ після ремонту, реконструкції або модернізації. До речі, Наказ №352 не уточнює, які види ремонту повинні підтверджуватися такою формою акта. Водночас пункт 28 Методрекомендацій №5611 свідчить: «Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення основних засобів (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформлюється актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів». Виходячи з цього у своїх консультаціях ДПС вимагає від приватних підприємств підтверджувати свої витрати на проведення ремонтів актами форми №ОЗ-2, і ми не можемо не погодитися із законністю таких вимог.

1 Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Мінфіну України від 30.09.2003 р. №561.

Отже, як прописано у Наказі №352, такий акт повинен складатися в обох випадках:

— при проведенні ремонтів своїми силами (цехом, відділом підприємства, який проводить ремонт) акт підписується представником цеху, що проводив ремонт, представником відділу, що приймає ОЗ після ремонту, головним бухгалтером та затверджується керівником підприємства (чи іншою уповноваженою на це особою);

— при проведенні ремонтів сторонніми юрособами або фізособами акт складається у двох примірниках, один з яких залишається в особи, що проводила ремонт, другий передається замовникові ремонту.

При цьому дані про проведення капітальних ремонтів, реконструкції та модернізації ОЗ, що змінили його, характеристики, обов'язково вносяться до техпаспорта ОЗ.

Ганна БИКОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру