До нашого магазину, який здійснює торгівлю алкогольними напоями, завітали з перевіркою податківці, які стверджують, що у місці торгівлі (магазині) мають бути техпаспорт РРО, реєстраційне посвідчення до РРО та алкогольна ліцензія. Усі ці документи ми зберігаємо у сейфі головного підприємства. Чи правомірні вимоги податківців? Якщо так, то які санкції нас очікують за таке порушення?
Розглянемо кожну з вимог окремо.
Щодо реєстраційного посвідчення до РРО — прямої вимоги щодо наявності такого документа на місці торгівлі Закон про РРО1, на щастя, не містить. Але у підзаконному акті до цього закону зазначено, що підприємство має забезпечити зберігання на місці проведення розрахунків реєстраційного посвідчення та останньої довідки про опломбування касового апарата або їх копій (п. 4.6 Порядку реєстрації РРО2). Тож у місці проведення розрахунків у вас має бути як мінімум копія реєстраційного посвідчення до РРО. Попри це, за відсутність посвідчення чи її копії Закон про РРО покарання не передбачає. На думку автора, адміністративної відповідальності за відсутність посвідчення чи його копій не буде.
А от вимоги щодо наявності в місці торгівлі техпаспорта до РРО ані Закон про РРО, ані Порядок реєстрації РРО чи інший підзаконний акт не містить. Тож вимоги податківців щодо наявності цього документа є безпідставними.
Тепер про ліцензію. Пункт 10 Порядку №8333 передбачає, що підприємства повинні забезпечити наявність у куточку покупця торгових патентів, ліцензій відповідно до встановлених законодавством вимог. А от у п. 27 Порядку №4934 зазначено, що отримана ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями має розміщуватися на видному місці торгівлі та бути доступною для огляду. При цьому не допускається передача ліцензії до іншого місця торгівлі.
Як бачимо, ліцензія повинна розміщуватися саме в місці торгівлі (проведення розрахунків), а не у сейфі вашого офісу.
Попри це, стаття 17 Закону №4815 не передбачає жодного покарання за такий проступок.
1 Закон України від 06.07.95 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
2 Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. №614.
3 Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, затверджені постановою КМУ від 15.06.2006 р. №833.
4 Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затверджений постановою КМУ від 13.05.96 р. №493.
5 Закон України від 19.12.95 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
Отже, відсутність у місці торгівлі (проведення розрахунків) техпаспорта до РРО, реєстраційного посвідчення до РРО та алкогольної ліцензії до фінсанкцій не призведе. Але радимо, щоби принаймні реєстраційне посвідчення РРО та алкогольна ліцензія все ж таки були у місці торгівлі — це убезпечить вас від зайвих непорозумінь із перевіряльниками.
Василь БРЮХОВИЦЬКИЙ, «Дебет-Кредит»