• Посилання скопійовано

У разі постачання власної продукції, виготовленої з імпортної сировини, коди УКТ ЗЕД у ПН зазначати не потрібно

Наша поліграфічна фірма придбала в імпортера (резидента) папір. Чи потрібно нам реєструвати податкові накладні у разі продажу нашої продукції (рекламні плакати та буклети)? Чи слід у податковій накладній при постачанні наших товарів зазначати код УКТ ЗЕД?

Всі бухгалтери пам'ятають, що відповідно до пп. «і» п. 201.1 ПКУ податкова накладна (далі — ПН) повинна містити такий обов'язковий реквізит, як код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України). Ця вимога діє вже давно — з 06.08.2011 р., але розмови навколо неї не вщухають і досі.

Мало того, тепер чітко визначено, що коди УКТ ЗЕД слід зазначати у ПН на всіх стадіях реалізації підакцизних товарів чи товарів, ввезених на митну територію України (пп. 12.3 Порядку заповнення ПН1).

Зверніть увагу! Якщо код УКТ ЗЕД не буде зазначено під час придбання ввезених на митну територію України чи підакцизних товарів, то можна очікувати, що у покупця податковий кредит за таким вхідним ПДВ буде під загрозою. А точніше, у покупця не буде права на ПК з ПДВ за такою ПН, де не зазначено один із обов'язкових реквізитів відповідно до п. 198.6 ПКУ.

Якщо ж підприємство придбало імпортований товар (у вашому випадку — папір) та виготовляє з нього готову продукцію (рекламні банери, буклети, листівки), то при подальшій поставці такої продукції власного виробництва це вже не буде постачанням імпортного товару. Товару як такого вже немає: його використано для власного виробництва. Тож при постачанні власної продукції, де складовою у тому числі є й імпортний товар, коди УКТ ЗЕД у ПН зазначати не потрібно.

Таку саму думку висловлюють і фахівці ДПСУ у листі від 29.12.2011 р. №10768/7/15-3117 (див. «ДК» №7/2012): «Код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) повинен зазначатись по всьому ланцюгу постачання таких товарів до моменту їх продажу кінцевому споживачу, або до моменту, коли такі товари перетворюються в інший товар, або стають частиною нового в результаті виробництва, обробки, переробки2 тощо».

1 Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 01.11.2011 р. №1379.

2 Про критерії достатньої переробки див. у «ДК» №9/2012.

Отже, під час виписування ПН на власну продукцію (рекламні буклети, банери, листівки) з імпортної сировини зазначати коди УКТ ЗЕД не потрібно.

Щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), то у ньому слід реєструвати тільки ті ПН, що відповідають таким вимогам (п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ):

— сума ПДВ перевищує 10000 грн;

— виписані під час постачання підакцизних та імпортованих товарів, незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної у податковій накладній.

З огляду на це можна дійти висновку, що реєструвати ПН за поставленою підприємством власною продукцією слід лише у випадку, якщо сума ПДВ у накладній становитиме понад 10000 грн. Докладніше про реєстрацію ПН у ЄРПН ми писали у «ДК» №6/2012.

Василь БРЮХОВИЦЬКИЙ, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру