Суттєво. Підприємство здійснює господарську діяльність з організації та проведення азартних ігор. Як оформляти фіскальні чеки на поповнення програмно-технічного комплексу самообслуговування готівковими коштами клієнтів?
! Організаторам азартних ігор
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі — Товариство) керуючись положеннями статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до звернення Товариство на підставі отриманих ліцензій здійснює господарську діяльність з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет та букмекерську діяльність відповідно до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі — Закон №768).
У зв’язку із внесенням змін до Закону №768 та Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон №265) та виникненням у Товариства обов’язку застосування ресторатори розрахункових операцій та/або програмних рестораторів розрахункових операцій (далі — РРО/ПРРО), Товариство звернулось до податкового органу із наступними запитаннями:
1) Чи заповнюються рядки 12 — 17 фіскального касового чеку на товари (послуги) (далі — фіскальний чек), якщо розрахунки Товариством здійснюються із покупцями шляхом поповнення готівковими коштами програмно-технічного комплексу самообслуговування, що належить банку, які в подальшому перераховуються банком у безготівковому форматі на рахунок Товариства, або шляхом перерахування коштів із поточного рахунку 2620 покупця фізичної особи, відкритого ним в установі банку, на поточний рахунок Товариства 2600 з відповідним призначенням платежу у форматі IBAN без використання електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО?
Чи вважатиметься порушенням вимог Закону №265 у такому випадку якщо Товариство здійснюватиме видачу покупцю фіскального чека без заповнення рядків 12 — 17?
2) Чи вважатиметься порушенням вимог Закону №265 якщо Товариство здійснюватиме видачу покупцю фіскального чеку у 18 рядку («Форма оплати») якого буде зазначено «Безготівкова», якщо розрахунки за послуги Товариства здійснюються покупцями шляхом поповнення готівковими коштами програмно-технічного комплексу самообслуговування,що належать Банку, які в подальшому перераховуються банком у безготівковому форматі на рахунок Товариства?
3) Яким чином заповнювати рядок 19 фіскального чеку, якщо розрахунки за послуги Товариства здійснюються покупцями шляхом поповнення готівковими коштами програмно-технічного комплексу самообслуговування,що належить банку, які в подальшому перераховуються банком у безготівковому форматі на рахунок Товариства та за умови, що у рядку 18 фіскального чеку («Форма оплати») буде зазначено «БЕЗГОТІВКОВА»?
Щодо питання 1.
Відповідно до термінів, які вживаються у Положенні про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за №220/28350 (далі — Положення №13), платіжний термінал, з’єднаний з РРО/ПРРО — це сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.
Пункт 4 розділу II Положення №13 містить єдину умову, а саме необхідність заповнення рядків 12 —17 фіскального чека у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО та не встановлює будь-яких додаткових вимог.
Враховуючи викладене вище у описаній Товариством ситуації рядки 12 — 17фіскальних чеків не заповнюються і видача таких фіскальних чеків споживачам не призведе до порушення вимог Закону №265.
Щодо питань 2 та 3
Для постачальника товару/надавача послуг переказ коштів на його поточний рахунок є безготівковим незалежно від «способу оплати», використаного споживачем, навіть, якщо для ініціювання переказу коштів споживач здійснив внесення готівки в касу банку (без відкриття поточного рахунку) або використав платіжну картку для ініціювання переказу коштів зі свого рахунку в банку.
Таким чином у описаній Товариством у зверненні ситуації у рядку 18 фіскального чека слід зазначати форму оплати «БЕЗГОТІВКОВА».
Відповідно до вимог розділу ІІ Положення №13 рядок 19 фіскального чека має містити інформацію про засоби оплати (вид платіжного інструменту, талон, жетон тощо), тобто про ті, які фактично було використано при розрахунку за товари (послуги).
Заповнення рядка 19 фіскального чека не може формалізуватися, оскільки платник податків має право на власний розсуд зазначати «Засіб оплати», який він створив (використовує) та фактично застосовує під час проведення розрахунків.
Таким чином у описаній Товариством у зверненні ситуації у рядку 19 фіскального чека при здійсненні оплати з поточного рахунку (IBAN) покупця на поточний рахунок (IBAN) продавця як засіб оплати можна вказати, що це «Переказ з поточного рахунку», а у випадку із використанням програмно-технічного комплексу самообслуговування, що належить банку — «ПТКС банку».
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.1
1 Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.