• Посилання скопійовано

Чи може Z-звіт містити додаткові реквізити?

Індивідуальна податкова консультація ДПСУ від 06.03.2025 №1184/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК

Суттєво. Підприємство звернулося до податківців із питанням, чи буде порушенням додавання до Z-звіту реквізитів, які не передбачені вимогами чинного законодавства, але є зручними для такого підприємства.

! Користувачам РРО/ПРРО

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення <…> (далі — Товариство) від <…> №<…> (вх. ДПС №<…> від <…>) про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) повідомляє таке.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків Товариство звернулось до контролюючого органу з такими питаннями:

1. Чи може чек Z-звіту, за бажанням користувача реєстратора розрахункових операцій або програмного реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО/ПРРО), окрім загального підсумку розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) з розбивкою за формами оплати додатково містити підсумок з розбивкою за засобами оплати (видом платіжного інструменту, талоном, жетоном тощо), яка відображається у фіскальних касових чеках на товари (послуги)?

2. Якщо в чеку Z-звіту, що сформований на РРО/ПРРО, буде присутня додаткова інформація, що необхідна користувачу РРО/ПРРО, та яка не передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року №199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій та вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» (далі — Постанова №199), чи буде це вважатись порушенням чинного законодавства?

3. Якщо наявність у чеку Z-звіту, що сформований на РРО/ПРРО, додаткової інформації, що необхідна користувачу РРО/ПРРО, та яка не передбачена Постановою №199, буде вважатись порушенням чинного законодавства, то яка відповідальність передбачена за таке порушення та якою нормою закону вона встановлена?

Щодо питань 1 та 2

Відповідно до термінів, які вживаються у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», фіскальний звітний чек — документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті реєстратора розрахункових операцій або фіскального сервера контролюючого органу.

Відповідно до пунктів 14 та 17 розділу IІІ Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування та пунктів 18 та 19 розділу V Вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року №199 (далі — Постанова №199), визначено звіти, що формуються РРО та ПРРО, які повинні містити загальні реквізити та може містити додаткові дані (інформацію).

Враховуючи викладене вище, як відповідь на питання 1 та 2 повідомляємо, що за умови наявності і відображення всіх загальних реквізитів, передбачених Постановою №199, фіскальні звітні чеки можуть містити додаткову інформацію у вигляді підсумку з розбивкою за засобами оплати (видом платіжного інструменту, талоном, жетоном тощо), що відображається у фіскальних касових чеках на товари (послуги) та не буде вважатись порушенням.

Відповідь на питання 1 та 2 позбавляє необхідності надання відповіді на питання 3 звернення.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації1.

1 Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.

До змісту номеру