З 1 січня 2022 року стало обов’язковим відображення (при роздрібній торгівлі алкогольними напоями) у чеках РРО/програмних РРО цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер). Докладніше про це ми писали у статті «Штрихкод акцизних марок під час продажу алкоголю» в «ДК» №4/2022.
Тому чеки, які не містять цього реквізиту, вважаються такими, що не відповідають вимогам до встановленої форми чека, що містяться у Положенні про форму та зміст розрахункових документів, затвердженому наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13.
За відсутність штрихкоду акцизної марки передбачено санкції як за невидачу розрахункового документа встановленої форми (п. 1 ст. 17 Закону від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»):
— 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше;
— 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення.
Але на практиці складно перевірити саме правильність зазначення штрихкоду, якщо він наявний в чеку, тому що для цього потрібно звірити всі коди акцизних марок.
Якщо у продавця вже немає пляшки з тим кодом, який не було пробито, це можна розглядати як нестачу такої пляшки, але тільки за умови, якщо цей факт буде виявлено. Як варіант, можна пробити в чеку пляшку з цим кодом, щоб такої невідповідності вже не було. Проте це призведе до збільшення виручки та акцизного податку в частині вартості цієї пляшки. Також можна списати цю пляшку як зіпсовану.