• Посилання скопійовано

Порядок проведення перевірки цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи чи фізичної особи — підприємця під час надання електронних довірчих послуг

Затверджений постановою КМУ від 04.04.2023 №298 / Опублікований в «УК» 07.04.2023 / Чинний з 07.04.2023

Суттєво. Якщо юрособа чи ФОП подали не повний обсяг документів або в них виявлено пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити зміст, виправлення або дописки, надавач електронних довірчих послуг повертає документи.

!  Юрособам і ФОПам

1. Цей Порядок визначає механізм проведення перевірки ідентифікаційних даних юридичної особи чи фізичної особи — підприємця кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг (далі — надавачі) під час формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

2. Дія цього Порядку не поширюється на надання кваліфікованих електронних довірчих послуг у банківській системі та під час здійснення переказу коштів, а також осіб, що провадять діяльність на ринках фінансових послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, операторів та/або учасників платіжних систем, технологічних операторів платіжних послуг.

3. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про електронні довірчі послуги», вимогах у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2018 р. №992 (Офіційний вісник України, 2018 р., №98, ст. 3227).

4. Надавач під час формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів проводить перевірку цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи чи фізичної особи — підприємця відповідно до цього Порядку та частини п’ятої статті 22 Закону України «Про електронні довірчі послуги».

5. Формування кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки надавачем здійснюється в порядку, визначеному пунктами 85 — 104 вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2018 р. №992.

6. Для ідентифікації юридичної особи чи фізичної особи — підприємця надавач проводить перевірку ідентифікаційних даних, необхідних для формування кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки юридичній особі чи фізичній особі — підприємцю та підтвердження належності юридичної особи чи фізичної особи — підприємця, яка звернулася за отриманням послуги з формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, ідентифікаційних даних юридичної особи чи фізичної особи — підприємця, отриманих надавачем або його відокремленим пунктом реєстрації.

Зазначені ідентифікаційні дані надаються одним з таких способів:

за особистої присутності або віддалено з використанням засобу електронної ідентифікації, що має високий або середній рівень довіри;

за ідентифікаційними даними особи, що містяться у кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки, раніше сформованого та виданого відповідно до закону, за умови чинності такого сертифіката;

з використанням інших способів ідентифікації, визначених законом.

Для підтвердження ідентифікаційних даних уповноваженого представника юридичної особи чи фізичної особи — підприємця надавач використовує результати перевірки відомостей (даних) про особу, отримані з Єдиного державного демографічного реєстру, за паспортом громадянина України або іншими документами, виданими відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

У разі відсутності в іноземців та осіб без громадянства документів, що підтверджують ідентифікаційні дані, виданих відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, їх ідентифікація здійснюється за легалізованим належним чином паспортним документом іноземця або документом, що посвідчує особу без громадянства.

Якщо від імені юридичної особи діє колегіальний орган, надавачу подається документ, у якому визначено повноваження такого органу та розподіл обов’язків між його членами.

7. Надавач встановлює належність ідентифікаційних даних юридичній особі або уповноваженому представнику юридичної особи чи фізичній особі — підприємцю одним з таких способів:

за документом, що визначає повноваження уповноваженого представника юридичної особи чи фізичної особи — підприємця;

з використанням інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;

за інформацією з торговельного, банківського, судового реєстрів, які ведуться країною резидентства іноземної юридичної особи, перелік яких публікує на своєму офіційному вебсайті центральний засвідчувальний орган, або за документом, виданим відповідно до законодавства іноземної держави, легалізованим (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами.

8. Надавач під час формування кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки повертає документи у разі:

подання не в повному обсязі документів, передбачених пунктами 6 і 7 цього Порядку;

виявлення в документах пошкоджень, які не дають змоги однозначно тлумачити зміст, виправлень або дописок.

9. Контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації надавачами під час проведення перевірки ідентифікаційних даних юридичної особи чи фізичної особи — підприємця здійснюється Адміністрацією Держспецзв’язку.

До змісту номеру