Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 19.07.2021 р. №2807/IПК/99-00-09-03-02-06
Щодо подання звітів про обіг рідин, що використовуються в електронних сигаретах
Суттєво. До затвердження форм звітів про обіг рідин, що використовуються в електронних сигаретах, СГ, які займаються їх виробництвом і торгівлею, слід подавати звіти за формою №3-РС або №1-ОТ.
! Виробникам і торговцям вейпами
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення Підприємця про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє таке.
У зверненні Підприємець зазначає, що він в березні поточного року отримав ліцензії на право виробництва та оптової торгівлі рідинами для електронних сигарет, у квітні — отримано відповідні акцизні марки.
Враховуючи зазначене Підприємець запитує:
Чи повинні суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виготовлення, оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, надавати щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу рідин, що використовуються в електронних сигаретах?
До якого уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу ліцензування необхідно подавати звітність, оскільки ліцензія на виготовлення рідини видається ДПС, а ліцензія на оптову торгівлю відповідними рідинами видається ГУ ДПС у відповідній області?
Які форми звітності використовувати суб'єкту господарювання, що отримав ліцензію на виготовлення, оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах?
Яким чином подавати звітність, оскільки така функція відсутня в електронному кабінеті платника податків — підприємців, які займаються виготовленням та оптовим продажем рідин, що використовуються в електронних сигаретах?
До зазначених запитань.
Відповідно до пп. 14.1.56-4 п. 14.1 ст. 14 Кодексу рідини, що використовуються в електронних сигаретах, — рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах та містяться, зокрема, в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19.12.1995 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон №481).
Згідно зі ст. 16 Закону №481 суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.
Форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 р. за №340/28470 зі змінами та доповненнями (далі — Наказ №49).
Станом на сьогодні Міністерством фінансів України опрацьовується проект наказу про внесення змін до Наказу №49 у частині розробки форм звітів про обіг рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Враховуючи зазначене, до внесення відповідних змін до Наказу №49 рекомендувати суб'єктам господарювання, які здійснюють виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах, подавати звіти за формою №3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів», а які здійснюють імпорт та оптову торгівлю такими рідинами — за формою №1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі» до органів ДПС за основним місцем їх обліку.
При цьому у колонках вказаних звітів «Вид продукції», «Найменування тютюнової продукції за встановленим асортиментом» та «Продукція» зазначати «Рідина, що використовується в електронних сигаретах», а у колонках «Код продукції» — код згідно з УКТ ЗЕД 3824 90 97 20 «Рідини, що використовуються в електронних сигаретах».
У колонках «Одиниці виміру» для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, зазначати літри. Відповідно показники у розділах «Обіг тютюнових виробів», «Обсяги реалізації тютюнових виробів» та «Обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів» зазначати в літрах.
Також у колонках звітів за формою №1-ОТ «Всього придбано» та «Всього реалізовано» показники для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, зазначати в літрах.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 52-8 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19),зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.