Підприємець перед закриттям діяльності пройшов перевірку в ПФУ, внаслідок чого було виявлено помилки у П. I. Б. та IПН деяких працівників. Як можна виправити такі помилки за період 2010 — 2019 рр.?
Виправлення помилок за 2010 рік
Порядок виправлення помилок за період з початку 2010 року до початку 2011-го ми описували тут. Зокрема, виправлення несумових помилок за цей період здійснюється шляхом подання форми IНДАНI (індивідуальні відомості про застраховану особу):
— з позначкою «коригуюча» (відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості);
— з позначкою «скасовуюча» (недостовірні відомості облікової картки вилучаються з переліку актуальних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження історії звітності).
Тож у разі виправлення помилки у П. I. Б. працівника виникає необхідність подання форми IНДАНI з поміткою «коригуюча» і правильними даними. А у випадку з виправленням помилки у IПН (реєстраційний номер облікової картки платника податків) необхідно подати «скасовуючу» форму із помилковим IПН та «коригуючу» з правильними.
Виправлення помилок починаючи з січня 2011 року
Порядок виправлення несумових помилок у реквізитах за період починаючи з січня 2011 року, що стосуються застрахованої особи (зокрема, помилки у П. I. Б. або IПН), викладено у п. 2 розділу V Порядку №4351.
1 Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. №435.
Так, у разі виявлення таких помилок подаються скасовуючі документи (таблиця 5 або 6), тобто страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми «скасовуюча» з помилковими відомостями на одну або кількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми «початкова» із зазначеними правильними відомостями на одну або кількох застрахованих осіб. При цьому таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку має містити дані щодо кожної застрахованої особи окремо.
Звіт, сформований для виправлення помилок за попередні звітні періоди, не має містити таблиць 1 — 4 додатка 4 до цього Порядку. Внесення змін до сум нарахованої заробітної плати або доходу та у зв'язку з цим до нарахованих сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні і поданні скасовуючих документів не допускається.
Станіслав ГОРБОВЦОВ, «Дебет-Кредит»