Iндивідуальна податкова консультація Державної фіскальної служби України від 08.02.2019 р. №438/6/99-99-12-02-02-15/IПК
Щодо використання допоміжних методів фіксування наклеєних за допомогою клею марок акцизного податку
Суттєво. При маркуванні виноробної продукції можна додатково фіксувати наклеєні марки акцизного податку за допомогою термоусадочних корків, поліетиленової плівки тощо зі збереженням візуального доступу до всіх реквізитів марки.
! Виробникам та імпортерам алкогольних напоїв
Державна фіскальна служба України керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула лист про надання податкової консультації з питань практичного застосування норм чинного законодавства і повідомляє таке.
Товариство запитує, чи можливо використання допоміжних методів фіксування наклеєних за допомогою клею марок акцизного податку (шляхом термоусадочних корків, поліетиленової плівки або іншим способом).
Статтею 226 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) встановлено, що маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється марками акцизного податку, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об'ємних одиниць не здійснюється.
Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
У разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Для прикріплення марок використовується клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкодження, у тому числі під час відкупорювання (розкривання) товару, і змивається у разі потреби в митті пляшок для повторного їх використання (постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1251).
Марки наклеюються на пляшку П- чи Г- подібним способом через горловину.
У разі реалізації напоїв в упаковках (типу «Tetra Pak») марки наклеюються по осі упаковки на верхній площині.
Враховуючи зазначене, при маркуванні виноробної продукції можливе використання допоміжних методів фіксування марок акцизного податку, наклеєних за допомогою клею, шляхом термоусадочних корків, поліетиленової плівки та іншим способом у випадку, якщо такий спосіб фіксування забезпечує візуальний доступ до усіх реквізитів, нанесених на марки акцизного податку, а саме:
позначення виду марки, що складається з початкових літер слів «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» — «АВ ЛГП», «алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» — «АВ ВП», «алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)» — «АI ЛГП», «алкоголь імпортний (виноробна продукція)» — «АI ВП»;
індексу регіону України, що відповідає місцезнаходженню виробника продукції, позначений двома цифрами (для маркування вітчизняної продукції), серія із чотирьох літер і шестизначний номер, два двозначні числа (місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв) через скісну риску та сума акцизного податку (для алкогольних напоїв), сплаченого за одиницю продукції, з точністю до тисячного знака.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.