• Посилання скопійовано

Помилка в IПН контрагента: як виправити в ПН?

Помилково виписали ПН з IПН контрагента 100000000000. Як можна виправити помилку в IПН і зазначити правильний IПН контрагента?

Податківці неодноразово (зокрема, в IПК від 05.09.2017 р. №1824/6/99-99-15-03-02-15/IПК) зазначали, що виправлення помилки в IПН у зареєстрованій ПН здійснюється виключно таким шляхом:

1) продавець повинен скласти РК до ПН з урахуванням таких особливостей:

— у заголовній частині зазначити дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим IПН), а в табличній частині — зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були наведені в податковій накладній;

— у полі «Дата складання» проставити поточну дату, тобто дату, на яку було виявлено помилку в IПН покупця.

Зважаючи на те, що було зазначено IПН 100000000000 (неплатник ПДВ), то реєструє такий РК сам постачальник;

2) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну з урахуванням таких особливостей:

— реквізити заголовної частини зазначити без помилок, тобто у полі «IПН покупця» навести правильний IПН покупця;

— у полі «Дата складання» — дату виникнення податкових зобов'язань продавця, тобто дату складання податкової накладної з неправильним IПН;

— такій податковій накладній присвоїти новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із неправильним IПН покупця;

— у табличній частині такої податкової накладної зазначити обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були наведені в податковій накладній із неправильним IПН.

Якщо виправлення в IПН здійснюється після закінчення строку реєстрації податкової накладної з правильним IПН, то до постачальника, платника податку застосовуватимуться податкові санкції. На жаль, іншого способу виправити цю помилку немає.

Проте податківці не зазначили, з якою причиною коригування сторнувати податкову накладну з неправильним IПН, однак зважаючи, що єдина причина, яка дозволяє повністю сторнувати податкову накладну, це «Повернення товару або авансових платежів», то варто застосовувати саме її.

Зверніть увагу, що відображенню у податковій звітності з ПДВ підлягають податкові зобов'язання, визначені на дату складання податкової накладної з неправильним IПН — тобто на дату їх фактичного виникнення за правилом першої події.

Розрахунок коригування та друга податкова накладна не впливають на визначене податкове зобов'язання, тому операція, пов'язана з виправленням помилки в IПН покупця, відображенню у звітності з ПДВ не підлягає. При цьому виправлення помилок, що були допущені у додатку 5 до декларації та не вплинули на числові показники декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ, до якого долучається додаток 5 з позначкою «Уточнюючий».

Станіслав ГОРБОВЦОВ, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру