Лист Міністерства соціальної політики України від 09.04.2013 р. №23/06/187-13
Щодо трудової книжки померлого працівника
Суттєво. У разі смерті працівника трудова книжка видається на руки його найближчим родичам під розписку або надсилається поштою на їхню вимогу.
! Роботодавцям
На <...> лист Департамент правового забезпечення в межах своєї компетенції повідомляє таке.
Відповідно до пункту 4.3 Iнструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін'юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. №58 (зі змінами), зареєстрованим в Мін'юсті 17.08.93 р. за №110 (далі — Iнструкція), у разі смерті працівника трудова книжка видається на руки його найближчим родичам під розписку або надсилається поштою на їхню вимогу. У трудовій книжці померлого працівника у розділі «Відомості про роботу» і дати запису у графі 3 записується: «Роботу припинено у зв'язку зі смертю», далі — заповнюється графа 4 — зазначаються дата і номер наказу (розпорядження). Цей запис засвідчується у встановленому порядку.
Відповідно до статті 1227 Цивільного кодексу України суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім'ї, а в разі їх відсутності — входять до складу спадщини.
Роз'яснення щодо застосування цивільного права надає Міністерство юстиції України.
Крім того, згідно із підпунктом 59 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. №395, Мін'юст забезпечує ведення Спадкового реєстру.
Питання щодо передачі власних речей працівника у разі смерті трудовим законодавством не передбачено.
Директор Департаменту правового забезпечення В. ШИЛО