Лист ДПСУ від 29.03.2012 р. №4549/5/17-1216
Щодо переліку витрат приватного нотаріуса
Суттєво. У разі якщо приватний нотаріус не отримав в органах ДПС довідку про взяття на облік, то об'єктом оподаткування для нього є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
! Приватним нотаріусам
Державна податкова служба України розглянула лист Міністерства юстиції України від 23.02.2012 р. №13.1-17/74 стосовно переліку документально підтверджених витрат для приватних нотаріусів та повідомляє.
Відповідно до п. 178.3 ст. 178 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI оподатковуваним доходом приватного нотаріуса вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.
У разі якщо приватний нотаріус не отримав в органах державної податкової служби довідку про взяття на облік, то об'єктом оподаткування для нього є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
На підставі положень Закону України «Про нотаріат» та з метою встановлення єдиного переліку витрат, пов'язаних з організацією роботи приватних нотаріусів, Міністерством юстиції України видано лист від 02.02.2006 р. №31-35/20 (чинний), в якому наведено єдиний перелік витрат, які приватним нотаріусам необхідно враховувати при обчисленні загального річного оподатковуваного доходу.
Зокрема, користування приміщенням (орендна плата, платежі за надання комунальних послуг та інші обов'язкові платежі), яке є робочим місцем приватного нотаріуса (ст. 25 Закону України «Про нотаріат»); користування телефонним зв'язком; одержання спеціальних бланків нотаріальних документів, книг обліку та реєстрів, необхідних у роботі нотаріуса; виготовлення печаток та штампів, а також їх заміну (ст. 26 Закону України «Про нотаріат»); укладання договору службового страхування або внесення страхової застави (ст. 28 Закону України «Про нотаріат»); придбання канцелярського приладдя; оплату інформаційно-технічних послуг щодо користування державними реєстрами, що діють в системі нотаріату; модернізацію та обслуговування комп'ютерної та копіювальної техніки, придбання комплектів картриджів; оплату праці найманих працівників за трудовими угодами; сплату нотаріусами внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; придбання офіційних видань, рекомендованих Міністерством юстиції України, проходження навчання з підвищення професійного рівня; використання електронної бази законодавства.
Одночасно звертаємо увагу на те, що станом на 22.02.2012 року наказ Міністерства юстиції України від 03.03.2004 р. №20/5, на який є посилання в листі Міністерства юстиції України від 23.02.2012 р. №13.1-17/74, втратив чинність.
Заступник голови А. IГНАТОВ