Як у податковій накладній, що виписується за щоденним підсумком операцій з постачання товарів за готівку кінцевому споживачеві (неплатнику ПДВ), відображається повернення покупцем частини товару?
Згідно з пп. 8.4 п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПАУ від 21.12.2010 р. №969 (далі — Порядок №969), податкова накладна виписується за щоденними підсумками операцій (якщо податкову накладну не було виписано на ці операції) у разі: здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку); виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платникові податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, форму яких встановлено міжнародними стандартами; надання платникові податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (із визначенням фіскального та податкового номера постачальника).
Відповідно до п. 8 Порядку №969 усі примірники податкових накладних, окремі особливості заповнення яких викладені у підпунктах 8.1 — 8.4 цього пункту, залишаються в особи, яка їх виписала, і зберігаються відповідно до підпунктів 6.1 та 6.4 пункту 6 цього Порядку. У верхній лівій частині оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна позначка «Х» та зазначається тип причини, зокрема «11» — виписана за щоденними підсумками операцій.
Підпунктом 8.1 п. 8 Порядку №969 визначено, що у разі постачання товарів/послуг покупцю, не зареєстрованому як платник податку, включаючи постачання на експорт, здійснення операцій з натуральних виплат у рахунок оплати праці фізособам, що перебувають у трудових відносинах з платником податку, у рядках «Iндивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль.
У податковій накладній, яка виписується за щоденними підсумками операцій у разі здійснення поставки товарів (послуг) за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, відображеній у Z-звіті. При цьому у такій податковій накладній: у графі 3 «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» — здійснюється запис «Товари в асортименті»; у графі 4 «Одиниця виміру товару» — зазначається у грн; у графі 5 — «Кількість (об'єм, обсяг)» проставляється «1».
Враховуючи зазначене, при поверненні покупцем (кінцевим споживачем) товарів повернута такому покупцю вартість товару з урахуванням ПДВ вираховується продавцем з щоденних підсумків на дату такого повернення. Загальний підсумок проданих товарів (з урахуванням коштів, як отриманих за продані, так і виданих за повернуті товари) фіксується у показниках РРО (касових звітів), податкових накладних, виписаних на підставі таких звітів, і у Реєстрах отриманих та виданих податкових накладних.
ДПА в Луганській області